B230ft
16v topp: planad och portad, kanske hårdare ventilfjädrar?
Marinvevaxel, 2,5liter
Kamrem: från en Opel Combo 1,6D( 147 kuggar,24mm bredd) , Spännrulle från Golf 1. Och starkt ståldrev till remmen (kamaxlarna) för att vara på säkra sidan.
Vevstake: några smidda H-profil, Verdis?
Kolvar: ska det vara kolvar från en B234 som passar till 16ventilstoppen? finns det starkare/bättre än original? JE kolvar?
Grenrör: kollat på www.klracing.se under Grenrör 'Turbo' och hittat ett "Turbogrenrör Volvo 240 16V i rostfritt stål" står inte mer än det och vet inte om det är rätt, ska maila dem och fråga.
Svänghjul: kan det vara lönt att byta till ett lättat svänghjul när man ändå är igång?
Har ni några tips eller synpunkter över bygget, ex vilka stakar,kolvar(tillverkare) som kan passa.
Vill att det ska vara hållbart och pålitligt, hur mycket hästkrafter får man utav detta jobb?
Tacksam för hjälp
