hur kan man trimma en fs1 med 60cc mer?

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Big Al
Forumsberoende

Inlägg av Big Al »

-
Senast redigerad av Big Al den fre apr 02, 2021 12:43 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

ja man blir ju lite låst av 4 växlar bara, 5växlat så kan man ju ha lite smalare register.
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

har själv varit en fs1a vandal köpte en av jonny h en äldre en med skivbroms fram och kromad hastighetsmätare tror det kan varit en 76a den satt det en 60cc hemvässad på satt ett maxplanad obs håll i er nu zundapp pärontopp satt även reedventil som var lite utböjd 16,5mm fugge smygborrad trimavgassystem.den gick benhårt reste 1,2an toppade ca 90-95km jo just satt bultar genom lamellkorgen ända sättet för att få bort lamell sliret på den crossväxlade den i 3år och ingen kick :wink:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Magnus.w
För mycket laddtryck

yamma fs-1 polini

Inlägg av Magnus.w »

Köp bobbo hedlunds fs-1 motor (polini)
på tradera :thumbright:
Då kan du garanterat åka på
bakan :headbang:
mx_krus
För lite laddtryck

Inlägg av mx_krus »

Hade själv en Fs1a som gick riktigt bra för ca 1år sen!
Hade portat 60cc cylindern och byggt en avstämd pipa till denna. Va avstämd till 11600rpm om jag minns rätt.
Sedan ett special byggt insug med Dt reedventil och 24mm förgasare.
Toppade 115 som bäst uppmätt med gps. 8)

Dock va de roligare med att köra på original drevningen! toppade ca 75 med ett axx likvärdigt med 80cc crossarna!

Lägger upp en bild på pärlan. Ångrar som fan att jag sålde iväg den då de va mycket tid nedlagt på denna :)
Bild
Humbug
För mycket laddtryck

Inlägg av Humbug »

mx_krus skrev:Hade själv en Fs1a som gick riktigt bra för ca 1år sen!
Hade portat 60cc cylindern och byggt en avstämd pipa till denna. Va avstämd till 11600rpm om jag minns rätt.
Sedan ett special byggt insug med Dt reedventil och 24mm förgasare.
Toppade 115 som bäst uppmätt med gps. 8)

Dock va de roligare med att köra på original drevningen! toppade ca 75 med ett axx likvärdigt med 80cc crossarna!

Lägger upp en bild på pärlan. Ångrar som fan att jag sålde iväg den då de va mycket tid nedlagt på denna :)
Bild
Frän!!!

Själv har jag en fes1 på gång mot en gammal cykel, dock okomplett moppe :thumbright:
Skrotsamlare, och skrotletare!

I min ägo just nu :

Yz426.
Apollo 1956 (14 års moppen...:)).
Nån drac i delar....säljes...finns ej motor.
atv 110cc kina maskin...
säkert mer skit.
Skriv svar