HJÄLP!!! biljäveln vill inte till å starta

En plats för olje-brännare!
Christoffersson
Mytoman

Inlägg av Christoffersson »

ja så beskrev vivko också att man skulle göra en han lyssnar ju inte för 5 öre :doh:
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

okej du verkar ha gjort det förr. det ska tydligen dras åt sen med moment vet du hur mkt?
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

hk beroende skrev:ja så beskrev vivko också att man skulle göra en han lyssnar ju inte för 5 öre :doh:

NÄÄ JAG LÄSER :hihi:
Kjell Niklasson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Kjell Niklasson »

123killer skrev:okej du verkar ha gjort det förr. det ska tydligen dras åt sen med moment vet du hur mkt?
Har aldrig momentdragit. Eller ja, nått moment blir det ju alltid. Lagom blir nog bra... Lägg lite fett elller nått på o-ringarna också innan du stoppar tillbaka grejerna.
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

okej tack för hjälpen ska göra det så fort som möjligt :)

vad kan grejerna kosta typ?
Kjell Niklasson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Kjell Niklasson »

Småpengar. Kommer inte ihåg, det var ett tag sedan sist. Men det är hylsan som är det dyra. O-ringar och kopparpackningar kostar bara några kronor styck.
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

okej okej men det ska nog fixas lätt som en plätt. hoppas ba mercedes ha en sån hylsa man kan få köpa :)
vikko
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av vikko »

123killer skrev:
Jensa_b skrev: Haha, stämmer bra! Det är ju bbw:n. den motorn sjunger nog på sista versen... synd om du har justerat pumpen själv för den blev justerad på Hedqvist diesel service innan den såldes kommer jag ihåg...
nåja lycka till :D

jo fick med ett papper att den tydligen skulle ha varit in på nån diesel verkstad å "ökat" diesel trycket. HAHA säger jag bara när ja hämtade den gick den som en sur jävla kossa.. men ha ökat trycket sjäv å nu går den ba fint. :)
har du fixat insuget? =) var ju hål i det, sen läkte ju typ alla jävla kopplingar också fixat det? kan bero på det annars =)

om du varit och fingrat, och gjort de killarna som jobbar med dieselpumpar 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och gjort i några år, om du gjort det bättre än dom så säger jag bara grattis =) sök jobb som det då

jag hade in den, då var pumpen icke uppställd nått helt orginal, dom ställde då på den, vet inte exakt vad dom gjorde men den gick jävligt mycket bättre när den kom därifrån iaf. snabbare laddtryck, mer bottenstark osv osv. om dom skulle göra mer ville dom ha den i bänk, för att den skulle vara lättstartad, gå ner hyfsat snabbt i tomgång osv

och ja den läker där det är förklarat, jag har till och med tätningar till det där. den blir mer svårstartad när det läker där. inte säkert att det är enda felet dock, men en av anledningarna.
Väl mött,
Viktor
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.

ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
vikko
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av vikko »

123killer skrev:okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.

ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
told ya..

hehe okej då har du hål i insuget vid ena fästet. det fästet som blir närmast kylaren..
Väl mött,
Viktor
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

vikko skrev:
123killer skrev:okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.

told ya..

hehe okej då har du hål i insuget vid ena fästet. det fästet som blir närmast kylaren..
jo jag vet ska fixa det
Amazon221
För mycket laddtryck

Inlägg av Amazon221 »

ja alltså ursäkta mitt inhopp i tråden, men de låter som du köpt ett lik :P
B_Christoffersson
Forumsberoende

Inlägg av B_Christoffersson »

OpelMannenRacing skrev:ja alltså ursäkta mitt inhopp i tråden, men de låter som du köpt ett lik :P
eller så gillar han bara att starta nya trådar :hihi:
Amazon221
För mycket laddtryck

Inlägg av Amazon221 »

ja kan ju vara så också
Användarvisningsbild
maax
För mycket laddtryck

Inlägg av maax »

så är det inte.

varför skulle det vara ett lik bara för att man haft lite diesel problem?

nu funkar den iaf tack så mkt för råden.
Skriv svar