robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar www.robbz.se
Kapar din tråd lite mer eftersom du är förste testare på växlings kittet till Tremec 
Nu när jag kom på lite hur man skulle göra å så så ritade jag klart med dom slaglängder som verkligen är i lådan.
Sa även till lite grejer som jag kört fram löst till förra modellen, som nu körs ihop med rullen i ett stycke ist. Dock är det lite andra grejer med lite mer precision i som fortfarande lär köras fram med andra metoder än fräsas/svarvas som jag inte kan integrera.
Så här vart det:

Dia. 75mm, längd 120mm, så det ser lite större ut på bilden än vad det blir. Dock mkt mindre än den förra varianten med skivor.

Nu när jag kom på lite hur man skulle göra å så så ritade jag klart med dom slaglängder som verkligen är i lådan.
Sa även till lite grejer som jag kört fram löst till förra modellen, som nu körs ihop med rullen i ett stycke ist. Dock är det lite andra grejer med lite mer precision i som fortfarande lär köras fram med andra metoder än fräsas/svarvas som jag inte kan integrera.
Så här vart det:

Dia. 75mm, längd 120mm, så det ser lite större ut på bilden än vad det blir. Dock mkt mindre än den förra varianten med skivor.
Grattis til effekten!
RotoTest-benker virker som de har VELDIG konservativ programvare...
vi knakk benken til PBC her i Norge (ikke PBZ, altså) ved rett under 600 ft/lbs (816 Nm) ved 5400 rpm med 3-liter 4WD på V-Power 99... på 4, 5 OG 6-gir..
Skal tillegges at eieren av benken sa før vi bremset, litt "cocky" at han skulle kjøpe ny benk hvis vi knakk den ...

RotoTest-benker virker som de har VELDIG konservativ programvare...
vi knakk benken til PBC her i Norge (ikke PBZ, altså) ved rett under 600 ft/lbs (816 Nm) ved 5400 rpm med 3-liter 4WD på V-Power 99... på 4, 5 OG 6-gir..

Skal tillegges at eieren av benken sa før vi bremset, litt "cocky" at han skulle kjøpe ny benk hvis vi knakk den ...

-Bjørn
Riktigt nice nobbe! ska bli kul att se om det funkar när det är klart!
-då kommer du bli en rik och dryg man
SWR haha tack
/mvh
-då kommer du bli en rik och dryg man

SWR haha tack

/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Intressant, är också rätt nyfiken på sekventionellt till tko 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2796
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Kör med något lägre grundtryck och använd möjligeten med programmerbar laddtryckskurva efter TPS position och efter varvtal.robbz skrev:
nja, känns som att jag kommer ställa den på grundtrycket som är 1bar, då kommer den att ladda strax över det och jag kommer ha en lätt gatbil med ca 600hk på bakhjulen och ruskigt bra driftsäkerhet.
/mvh
Kanske till och med olika på olika växlar ?
Att påstå att bilen kommer att bli körbar det gör jag inte, men den går möjligen att hantera nästan

Men den kanske ska vara omöjlig att köra

Växel länkaget ser mycket intressant ut

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
ser riktigt nice ut nobbe! du börjar få in snitsen nu riktigt ordentligt!
daniel: det är ett alternativ, men jag kommer nog prova med att ställa den på 1bar och köra med det.
-då har jag runt 600hk på bakhjulen med vanlig macksoppa! ska se hur den är att hantera då, annars klappar jag i nya klenare fjädrar för lägre laddtryck.
/mvh

daniel: det är ett alternativ, men jag kommer nog prova med att ställa den på 1bar och köra med det.
-då har jag runt 600hk på bakhjulen med vanlig macksoppa! ska se hur den är att hantera då, annars klappar jag i nya klenare fjädrar för lägre laddtryck.
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Nu har jag haft för lite att göra igen.


Börjar bli hyffsad nöjd med det mekaniska, en del grejer ser ut som dom gör (främst mekaniken för överföringen från växelspaken till rotation i steg) bara för att dom grejerna är plockade direkt från förra modellen och redan framkörda.
Provade på att simulera lite igår kväll oxå, men min dator e i det slöaste laget, så den gick bara igenom 2 växlar sen sa datorn upp sig. Men det funkade iaf så långt så då lär resten funka oxå.
Ska sätta mig lite i helgen och försöka få till ett hus samt spak så man ser hur det blir när det är klart.


Börjar bli hyffsad nöjd med det mekaniska, en del grejer ser ut som dom gör (främst mekaniken för överföringen från växelspaken till rotation i steg) bara för att dom grejerna är plockade direkt från förra modellen och redan framkörda.
Provade på att simulera lite igår kväll oxå, men min dator e i det slöaste laget, så den gick bara igenom 2 växlar sen sa datorn upp sig. Men det funkade iaf så långt så då lär resten funka oxå.
Ska sätta mig lite i helgen och försöka få till ett hus samt spak så man ser hur det blir när det är klart.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
Haha! Tackar
Men vart knappt utsläppt från gymnasiet med mina betyg, så jag är nog långt ifrån raketforskare
Mer nyfiken nybörjare med för mkt fritid.
Fick lite av det igår, så jag skissade ihop ett nytt insug till min V6:a

Sorry för trådkapningen robbz! Men är det nån som vet vilka värden man bör köra på när man flödes simulerar i Floworks (Solidworks)
Gav mig på att skissa av robbz insug en sväng med, skulle va kul att testa.

Men vart knappt utsläppt från gymnasiet med mina betyg, så jag är nog långt ifrån raketforskare

Mer nyfiken nybörjare med för mkt fritid.
Fick lite av det igår, så jag skissade ihop ett nytt insug till min V6:a

Sorry för trådkapningen robbz! Men är det nån som vet vilka värden man bör köra på när man flödes simulerar i Floworks (Solidworks)
Gav mig på att skissa av robbz insug en sväng med, skulle va kul att testa.