Turbo V8 funderingar
Nej exakt, som jag sa.. den behövde lite tuning.Jens Gustavsson skrev:det finns ingen anledning att den ska ta mer soppa med en stor turbo och förgasare. men man måste byta munstycken nåra gånger för att hitta rätt på samma vis som man måste köra och mappa nåra gånger med insprutning. jag tror inte helan har bestyckat så mycke.mattias skrev:Andre "Helan" Sandström har en "kakburk" med en Holley i sin PV med V8. Funkade bra men behövde lite tuning, den drack lite mycket soppa vid vardagskörning.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jonas_S
- No turbo shit - Just real power!
Jens Gustavsson skrev:det finns ingen anledning att den ska ta mer soppa med en stor turbo och förgasare. men man måste byta munstycken nåra gånger för att hitta rätt på samma vis som man måste köra och mappa nåra gånger med insprutning. jag tror inte helan har bestyckat så mycke.mattias skrev:Andre "Helan" Sandström har en "kakburk" med en Holley i sin PV med V8. Funkade bra men behövde lite tuning, den drack lite mycket soppa vid vardagskörning.
Ja som sagt inget är bestämt i nuläget först ska block låda osv. göras i ordning men man får väl se hur det funkar för Halling med sin holley om det funkar bra så är det ju ingen omöjlighet

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
det är inga större problem. om du ger mig alla data på din motor så kanse jag har tid senare i vinter att bygga i hop en turbo holley.mr_horsi skrev:Fått nån klarhet om hur holley förgasaren går att trycktäta eller ej??
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Vi kör VEMS på Wiklunds gröna 142:a (sågs på sista Blackrace), men bara för tändningen, avgastemp - och självklart bredbandslambdan. 
Han kör alltså fortfarande förgasare, det är en bra kombination det också, så det kallas kanske inte för "insprutning" i det här fallet utan "tändbox" om man så vill.

Han kör alltså fortfarande förgasare, det är en bra kombination det också, så det kallas kanske inte för "insprutning" i det här fallet utan "tändbox" om man så vill.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
- Jonas_S
- No turbo shit - Just real power!
själv så tycker jag inte att en förgasare är snyggare men smaken är ju som baken så är jag väldigt inne på att få testa en insprutning tror bara att det kan bli bradezzan skrev:jag tror du skulle komma undan mycket besvär med en förgasare, dessutom blir det mycket snyggare. funktionen är väl beprövad dessutom, dom där nya insprutningssystemen har många barnsjukdomar som man gärna vill att nån annan får bota i några år till