Recept 300dt
pump
Kan ju tillägga att om man skickar en pump till Mynä, så kan man kallt räkna med minst 10000kr för uppgraderingen (7mm tappar). Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Suomi Finland Perkele!!!
-
- Ganska mycket laddtryck
Det är ju vissligen alltid rätt svardieselmeken skrev:Ingen.figurt skrev:vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?

Jag tycker väl att det borde finnas lådor att hitta som är lämpliga i usa?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Mercas automat ger sig vid 300, beroende på den som körj björk skrev:Det är ju vissligen alltid rätt svardieselmeken skrev: Ingen.![]()
Jag tycker väl att det borde finnas lådor att hitta som är lämpliga i usa?
Men på andra sidan pölen finns ju gott om stadiga automater, en preppad TH400 eller liknande borde hålla mer än väl
Vet att det finns folk i Finland som bygger om MB's automater men jag har aldrig fått några säkra uppgifter om exakt hur mycket dom pallar.
Kanske någon av våra finsktalande vänner här kan berätta mer?
Jag använder min mynäfierade benz till och från jobbet varje dag, då känns en Hx40 helt OK
F.Ö en prima pendlarbil som lätt går att köra under litern.
//Johan
Beror ju på om man enbart är intresserad av toppeffekt.Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Jag använder min mynäfierade benz till och från jobbet varje dag, då känns en Hx40 helt OK

//Johan
Johan Perers
Jag kör med automat och håller på att renovera en och göra så den greppar mer.. Den jag har nu slirar en aning vid 3000-5000 så lite nya lameller å lite fix så ska jag nog få den bra .. Skulle inte vilja byta till en cheva låda i allafall... Mycket jobb och så tror jag inte de blir billigare heller...
- E.Börjesson
- Lite mer laddtryck
Insprutet? Du har en pump..
http://www.autofiber.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
Du såg säkert annonsen på mbsca om ombyggnad av pumpar, var ju nån finne, som nämnde att automaterna skulle hänga med upp mot 300, men de beror ju som sagt på HUR det körs, din körstil kanske inte är så optimalt för en automat. Och vad jag läst mig till så är risken stor att automaten slirar mellan växlingarnaBonden_85 skrev:Vet att det finns folk i Finland som bygger om MB's automater men jag har aldrig fått några säkra uppgifter om exakt hur mycket dom pallar.
Beror ju på om man enbart är intresserad av toppeffekt.Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
//Johan
HX40 känns som en lämplig turbo ja, har stora planer på att köra med de på min 603, och att den går köra rätt snålt var ju nått jag längtat efter att höra, kanske är skillnad på 606an och 603an i det fallet, har aldrig kört nån merca med 606 så där kan jag inte uttala mig
Ja fan! kolla bara så sprutbilden är ok och att dom inte skiljer i öppningstryck så går det hur bra som helst!figurt skrev:min bil är en turbodiesel orginalfrantzen skrev:räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginalräcker de då tro du?
Fat people are harder to kidnap!