2-skivig 7,25 kolfiberkoppling som jag har liggandes
F:ma A.Norrbacks garage. cfd
- Peter schmidt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: sön dec 30, 2007 12:05 pm
- Ort: Åsbro
Ska bli intressant att se vart det här tar vägen 
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Tror det fastnat en bit av stetsbänke på carrier ytan
Här skall det slipas ser jag
Du är helt vild
Här skall det slipas ser jag
Du är helt vild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag stavar som en idiot ser jag, bra att du fattade va jag menade
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
Christer J
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 202
- Blev medlem: sön dec 02, 2007 5:48 pm
- Ort: Göteborg
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
hej
Hej Kul att se dina projekt , Vad är tanken med så mkt svets runt sätes läget?
är det för att få gynnsammare innerradie i kanalen ??? eller är det en ändring av Förbrännings rummet , ser superseriöst ut
det här den toppen som ska gå som sugmotor?
MVH Calle
PS har tittat på din webshop
Kul att du har kommit igång DS
är det för att få gynnsammare innerradie i kanalen ??? eller är det en ändring av Förbrännings rummet , ser superseriöst ut
MVH Calle
PS har tittat på din webshop
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Re: hej
Jo det skall till en sugmotor, man har nog ingen större nytta av så kraftigt modifierad topp till en överladdad 1000hk motor, tror jag, lite bättre flöde får man men jag är inte säker på om det gynnar en turbomotor med över 3 bar ladd. Räcker nog med att höja så mycket det går med orginal material, lägga till lite uppe vid packnings ytan.calle Bengtsson skrev:Hej Kul att se dina projekt , Vad är tanken med så mkt svets runt sätes läget?
är det för att få gynnsammare innerradie i kanalen ??? eller är det en ändring av Förbrännings rummet , ser superseriöst utdet här den toppen som ska gå som sugmotor?
MVH Calle
Svetsningen i förbränninsrummen är för att få bättre tryck återgivning efter sätet, blir som en fortsättning av kanalen i förbränningsrummet, flödet får en bit till att sakta ner innan det dumpas i cylindern...tror jag, skall ge lite mera flöde. Samt att vi får högre komp.förhållande.
Jag har en sån teori att ju högre jag får kanalen destu mindre behöver jag fila i svängen (bredda bottnen) för att få den att flöda. Och destu mindre jag kan ha kanalen i svängen destu bättre tryckåtervinning får jag med samma storlek i sätet och vidare till förbränningsrummet. Man måste förståss se till att inta choka flödet vid det piston_cfm_deman man kommer att använda.
/Andre'
power
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
- Kontakt:
Igår flödade jag en helt orörd Peugeot XU10J4 topp med supertech ventiler, 7mm skaft, domhä topparna är riktigt bra orginal i min mening, bara man ska ta ut runt 270 - 280 hk ur dom, annars skall dom nog fyllas ordentligt med epoxy. 2x35mm insugsvenitler. Flödet är mätt vid 28". På 12.5mm provade jag med 42", flödade samma korrigerat till 28" som på riktiga 28". Efter lite putsning och lite epoxy kommer man säkert upp i närmare 280 - 290 cfm...återkommer.
Skall till en cross motor, 2 liter vi siktar på 280hk vid 8500 - 9000 rpm med bra register. Kammarna har jag fått, insug - 12.3mm på ventilen och 265 grader på 1.25mm, avgas - 11.5mm på ventilen och 260 grader på 1.25mm.
2mm 65cfm
4mm 127cfm
6mm 172cfm
8mm 205cfm
10mm 234cfm
12mm 254cfm
13mm 260cfm
14mm 265cfm




/Andre'
Skall till en cross motor, 2 liter vi siktar på 280hk vid 8500 - 9000 rpm med bra register. Kammarna har jag fått, insug - 12.3mm på ventilen och 265 grader på 1.25mm, avgas - 11.5mm på ventilen och 260 grader på 1.25mm.
2mm 65cfm
4mm 127cfm
6mm 172cfm
8mm 205cfm
10mm 234cfm
12mm 254cfm
13mm 260cfm
14mm 265cfm




/Andre'
power
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hej
Vilka siffror
kanalen ser väldigt fin ut tycker ´jag , jag är översakad att dom flödar sa mkt orginal, är den fran en 205 GTI?? eller är det fran en nyare bil 
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D