Hahlin Engineering "Svetsar chassie"
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
hej mattias vilken sjuk sak ni knåpat ihop den där baldos lacka den ljusrosa lovar att alhgrens bilar kommer att sponsra er.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Tror ni har det lite för bra där nere i monaco medan vi sliter så ta och kom tillbaka med baldosen så vi har nånting att jobba på 
nä men seriöst, ha det bra och hälsa dom andra

nä men seriöst, ha det bra och hälsa dom andra

-------------------------------------------------------
the greenies are now calling it "climate change". this way they can be right no mater what happens.
the greenies are now calling it "climate change". this way they can be right no mater what happens.
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Ni tycker väl bara att det är bra att skiten är borta så ni slipper jobba!? Haha
Här kommer lite info om vad som händer! Kan säga att det känns mäktigt att vara i Monaco och hänga runt och i Casinot..
http://www.ltu.se/d173/1.59365
Här kommer lite info om vad som händer! Kan säga att det känns mäktigt att vara i Monaco och hänga runt och i Casinot..

http://www.ltu.se/d173/1.59365
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 425
- Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:26 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Volvo 880
Vart är E30 karossen? De va väl en 850 nyssMattias Hahlin skrev:Kort historia och fakta om bilen:
Bilen byggdes ursprungligen av Kent Andersson i Hörnefors som isracing/rallycrossbil, jag köpte bilen 2002 och besiktade den 2003 som amatörbygge. Den hade en cheva 355 på ca 450hk, manuell låda och Frankland quickchange bakaxel och rörram med plastkaross modell M3 E30.

Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

- MasterDevil
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 249
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
- Ort: Edsbyn
- Kontakt:
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Hej! inget på nätet tror jag, så länge sedan jag körde den att filmkamerorna knappt var uppfunna...raggarbilly skrev:850 var riktigt brutal! Finns det film på den?
Ecke: Kul att du la upp den artikeln! har bara hört att den fanns men inte sett den!

Stong: Jo jag tror tom att det var 220kg material som svarvades ner till 16 kg (4kg st) fälg!! kanske inte helt miljövänlig tillverkning..
Tegheim: Oj då, menade att breddningen var av modell M3E30!!
MasterDevil: Tack så mycket!

jol: Kommer kommer!! tänkte berätta lite om Baldos först, även om den inte är så räsrig. har bara inte haft tid, blev så jvla mycket med Monaco..

Bara att tacka Mats för sin trogna video-kamera !Mattias Hahlin skrev:Hej! inget på nätet tror jag, så länge sedan jag körde den att filmkamerorna knappt var uppfunna...raggarbilly skrev:850 var riktigt brutal! Finns det film på den?

http://media.savarturbo.se/m_hahlin/hahlin.mpg
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
mattias berätta mer om hur det går med snål bilen.
jag är väldigt dåligt uppdaterad.
jag är väldigt dåligt uppdaterad.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 425
- Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:26 pm
- Ort: Nordmaling
Tack så mycket! Av kvaliten att döma så känns det som det var ett tag sen detta var inspelatmattias skrev:Bara att tacka Mats för sin trogna video-kamera !
http://media.savarturbo.se/m_hahlin/hahlin.mpg


Sista året som det kördes på Torsgatan i Skellefteå så filmades det lite med lite fräsigareMattias Hahlin skrev:Hej! inget på nätet tror jag, så länge sedan jag körde den att filmkamerorna knappt var uppfunna...raggarbilly skrev:850 var riktigt brutal! Finns det film på den?
grejer (eller kanske inte med dagens mått mätt, men då var det dyra kameror)
och gjordes två filmer av det hela...
Och tro det eller ej, men du fastnade iaf på en repa tycker jag mig skåda...
7:55min in i den här:
http://race.ulkhyvlers.net/movies/RACE_ ... SGATAN.avi
Kan hända att jag missade ifall du var med nån fler gång, eftersom jag bara snabbspolade lite
i filmen för att se ifall det fastnat nånstans

Ifall nån är nyfiken på den andra filmsnutten som gjordes så hittar man den här:
http://race.ulkhyvlers.net/movies/SHRA_TORSGATAN.avi
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Tack Rickard! den här filmen har jag bara ett vagt minne av! riktigt kul att se, synd att vi båda missade tvåans växel, ser lite sjabbigt ut att mina snygga papperslösningar på kylvattenläckage fladdrar ut i farten.. hahaRichard skrev:Sista året som det kördes på Torsgatan i Skellefteå så filmades det lite med lite fräsigareMattias Hahlin skrev: Hej! inget på nätet tror jag, så länge sedan jag körde den att filmkamerorna knappt var uppfunna...
grejer (eller kanske inte med dagens mått mätt, men då var det dyra kameror)
och gjordes två filmer av det hela...
Och tro det eller ej, men du fastnade iaf på en repa tycker jag mig skåda...
7:55min in i den här:
http://race.ulkhyvlers.net/movies/RACE_ ... SGATAN.avi
Kan hända att jag missade ifall du var med nån fler gång, eftersom jag bara snabbspolade lite
i filmen för att se ifall det fastnat nånstans
Ifall nån är nyfiken på den andra filmsnutten som gjordes så hittar man den här:
http://race.ulkhyvlers.net/movies/SHRA_TORSGATAN.avi
Tack Mattias också! lite nostalgisk blir man ju, skulle haft kvar dreadsen...
raggarbilly: Tack, jo det var bakaxeln, rakskurna drev till snabbutväxlingen gjorde att mina 2*3" avgassystem som gick mellan förare och passagerare knappt hördes i kupen..
Jens: kommer med en uppdatering snart!
