Hjälp mig välja dieselmotor till en 142
-
- Forumsberoende
-
- Mytoman
haha axel vem var de som bytte blockpackning och allt annat på sin merca i somras mmaxL_ skrev:en merca motor skulle jag nog säga att är billigare än en d24. och sen behöver man inte skruva i en mb motor så länge man har ström i batteriet och diesel i tanken!
en d24 håller bra jag har haft ca 20 st och 15 av dom med turbo
och jag har knäckt en och de var på en börnkväll med idiotkörning trots stormkokande motor gång på gång och ett ladtryck på ca 2,5 kilo
den köpte du axel sen och därför hatar du d24
men se nu när du bytt motor vilken pärla du har
hade inte ditt framhjulslager skurit hade du kört med den varje dag

stoppa i en d24 eller liknande en merca motor må väl vara stadig men varenda en är i prencip slut ,läcker olja och dom har sin jävla vakumstopp och allt annat skit som mekaniskt oljetryck mm hela motorn gör en allmänt illamående bara att se på dom

sen blir de problem med styrstagen också
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
-
- Mytoman
de tror jag faktiskt skulle bli ganska bra kombination så länge pumpen är i rätt form och blokpackningen är helBrandt skrev:Ska själv stoppa ner en bmw 525 -92 tds motor i en 242a, tycker dom går rätt fint. Ang elen så är det 1 kabel som behöver ström för dom ska gå
jag har haft 2 st 525 turbodieslar och de är ganska bra knuff i dom speciellt om man chippar dom
dock har dom väl elektronisk gas om jag inte minns fel men så avanserad kan den ju inte vara så den inte ska gå flytta över
en audi a6 motor 2,5 tdi 140 hk hade ju annars varit jävligt intressant tror den passar på d24 sprängkåpa dessutom så då slipper man ju addapterplatta mm
- Sleeper_86
- Forumsberoende
vw 1,9 td samt adapterplatta? http://www.smt.nu/
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Gaspedalen har en separat härva så den är bara att flytta överChristoffersson skrev:de tror jag faktiskt skulle bli ganska bra kombination så länge pumpen är i rätt form och blokpackningen är helBrandt skrev:Ska själv stoppa ner en bmw 525 -92 tds motor i en 242a, tycker dom går rätt fint. Ang elen så är det 1 kabel som behöver ström för dom ska gå
jag har haft 2 st 525 turbodieslar och de är ganska bra knuff i dom speciellt om man chippar dom
dock har dom väl elektronisk gas om jag inte minns fel men så avanserad kan den ju inte vara så den inte ska gå flytta över
en audi a6 motor 2,5 tdi 140 hk hade ju annars varit jävligt intressant tror den passar på d24 sprängkåpa dessutom så då slipper man ju addapterplatta mm

ska tydligen gå att knacka ställverket i pumpen och få bättre resultat än chip

-
- Mytoman
okej ja men de blir nog bra
på min audi a6 quattro -97 med 140 hk motorn så har vi även knackat om ställverket och sen så satt de chipp redan från början och nog rör de på sig och den går billigt sen är du ju kraftigt skönt med 6 växlad
den varvar ungefär 3000 varv i 160
på min audi a6 quattro -97 med 140 hk motorn så har vi även knackat om ställverket och sen så satt de chipp redan från början och nog rör de på sig och den går billigt sen är du ju kraftigt skönt med 6 växlad
den varvar ungefär 3000 varv i 160

Jag skulle ju helt klart välja en 1,9tdi före en 2,5:a om man inte är ute efter enbart effekt.
Mycket driftsäkrare och går billigare osv.
Dock börjar de också bli gamla och misskötta, och ha gått massor.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Mytoman
j björk skrev:Jag skulle ju helt klart välja en 1,9tdi före en 2,5:a om man inte är ute efter enbart effekt.
min quattro drar ca 0,75 och då ligger jag i prencip alltid i 150 och de är aldig gärnet vars än man ska de går köra ganska fort med quattro även om de svänger
förra veckan körde jag då 205 på e4 an när jag var sen till hockeyn
min audi har gått 44 000 mil nu och de enda som är bytt är dieselpumpen
en gång och den drar inte en droppe olja på 1500 mil
i en vanlig bakhjulsdriven bil och om man kör som folk hade man säkert kört den på 0,6 och då med bra effekt
då finns de ju inte så stor anledning att klämma ner en liten 1,9
nog bjuder jag helldre på 1 deciliter per mil och har dubbelt så roligt
jag har faktiskt gått i planerna om jag kvadda audin någon gång att flytta över hela drivlinan med quattro och allt på en 240
de skulle bli ett utmanande prodjekt om nå
170 dieselhästar
6växlad
quattro
0,7 liter milen i 140-150
den bilen hade man aldrig kunnat sälja och säkert inte besikta hellar men de går ju lösa på anat sätt ändå
jo glömde ju skattebefriad också

men förhonningsvis håller jag mig på vägen ett tag till med audin
men satan vilken kanonbil de hade blivit
- Sleeper_86
- Forumsberoende
vet inte men kör 850 TDI:n (53600 mil) billigare än A4 TDI:n (30200mil) handlar iofs bara om ett par cl/milj björk skrev:Jag skulle ju helt klart välja en 1,9tdi före en 2,5:a om man inte är ute efter enbart effekt.
//Jimmy
Passat TDI -99
Passat TDI -99
- Peter Johansson
- Lite mer laddtryck
Cummins såklart

www.nykopingmotorpark.se
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin lillasyster, det smakar som vanligt men känns ändå jävligt fel...
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin lillasyster, det smakar som vanligt men känns ändå jävligt fel...