Biltemas bränslepumpar, vilken är värst?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Grooverhound
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
Ort: 360 10 Ryd

Inlägg av Grooverhound »

Tjena

1st 52-202 huvudpump och 1st 52-207 förpump skulle de orka med 350-400hk e85?
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

Grooverhound skrev:Tjena

1st 52-202 huvudpump och 1st 52-207 förpump skulle de orka med 350-400hk e85?
ja det bör det göra.

en 52-202 klarar bottna 100cc spridare utan att tappa soppatrycket.
Användarvisningsbild
Grooverhound
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
Ort: 360 10 Ryd

Inlägg av Grooverhound »

knotan skrev:
Grooverhound skrev:Tjena

1st 52-202 huvudpump och 1st 52-207 förpump skulle de orka med 350-400hk e85?
ja det bör det göra.

en 52-202 klarar bottna 100cc spridare utan att tappa soppatrycket.
okok ja har 788cc@3bar spridare. bli att handla sånna pumpar då.
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

hur långt skulle 2st 52-202 samt en walboro pump i tanken räcka te?

tänkte använda walboro som matar catchtanken sedan 2st 52-202 som matar fram soppan.

spridarna blir väl runt 1200cc...tanken e väl 500hk på e85 med b230.

det borde väl räcka aldeles utmärkt tycker jag?
LindqvisT
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 73
Blev medlem: ons nov 21, 2007 7:17 pm
Ort: Skara

Inlägg av LindqvisT »

ahberg skrev:hur långt skulle 2st 52-202 samt en walboro pump i tanken räcka te?

tänkte använda walboro som matar catchtanken sedan 2st 52-202 som matar fram soppan.

spridarna blir väl runt 1200cc...tanken e väl 500hk på e85 med b230.

det borde väl räcka aldeles utmärkt tycker jag?

Om jag inte minns fel så flödade mina 2st 202 pumpar 4.4L/minut vid 5kg soppa tryck.

Mvh
Rogga
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: fre nov 25, 2005 6:52 pm
Ort: skogen

Inlägg av Rogga »

52209 har dom byt art nr på dom? Lr vilken är denna pump det skrivs om i tråden till för bil? 202 ?
Mvh Roger
Garaget
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

52-209 är en mindre pump avsedd för tankmontering.
52-202 är den som är avsedd för K-jetronic (dvs anpassad för typ 5 bars soppatryck medans dem andra är anpassade för max runt 3 kilo)

52-202 verkar kunna skilja lite, men när mina var nya testade jag dem å dem flödade 180l/h vid 3 bar å 150l/h vid 5 bar.
Senast redigerad av knotan den ons jun 23, 2010 8:40 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Inlägg: 697
Blev medlem: lör jun 02, 2007 7:58 pm
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

knotan skrev:dem flödade 180l/h vid 5 bar å 150l/h vid 5 bar.
haha är det valfritt vad dom flödar.. :P
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

ajdå nu ändrade jag :roll:
janni_ruda
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: mån mar 23, 2009 7:49 pm

Inlägg av janni_ruda »

då bör en walboro tank pump som matar en catchtank som i sin tur föder 2 st -202 pumpar räcka till 500+ med e 85 och 1680cc?
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

det borde räcka till så länge som laddtrycket är moderat.

när jag laddade 2.5 bar så fick jag tyvär problöem emd att spridartiderna skenade lite med varvet.
tappade nog en hel del flöde på pumparna när man passerade 5 bars soppateryck...
monterade en 3dje pump så va problemet löst,

hade troligen över 800 motorhästar och 5.5 kilos soppatryck med e85 i supran å det funkade bra (3st)

rekomenderar att man använder redline SI alcohol med e85 :!:
janni_ruda
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: mån mar 23, 2009 7:49 pm

Inlägg av janni_ruda »

bör inte behöva ladda mycket över 2.2bar för det tycker jag. dax och lägg 044an på hyllan då :)
Användarvisningsbild
Eddie
För mycket laddtryck
Inlägg: 250
Blev medlem: tis dec 16, 2003 9:40 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Re:

Inlägg av Eddie »

knotan skrev:den 202an är det gänga på tryclidan,
på in-anslutningen är det slangstolp 19mm,. dvs du trär bara på en 19mm slang å slangklämma
Ja köpte 2st 202 pumpar igår på biltema de har bara 12mm anslutning in o nån gänga ~16mm ut, fler som fått med dessa anslutningar? 19mm in låter ju trevligare.

Står inga nr alls på mina pumpar bara på kartongerna.
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Re:

Inlägg av Driddler »

Ascona b tic skrev:Behövs förpump om man har självrinning från tanken?
Jag har kört mina 52-203 säkert 300-400 mil med självtryck mot pumparna. Har inte haft några problem.

Däremot eldade jag upp ett par pumpar tidigare när jag stod väldigt länge och mappade i brant backe med lite soppa i. Har ingen ordentlig catchtank.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Re:

Inlägg av Driddler »

blårök skrev:köpte en 52-203 pump till min 740 turbo idag o banan va den låter! Står tystgående på hemsidan, villket skitsnack när pumpen blir varm låter de som man stryper en katt, har någon samma problem me dessa pumpar??
Låter konstigt. Mina står bara och tassar? Men allt är ju relativt hur man upplever det. Men det låter som det är något fel på din pump?

Halva Cobra cluben kör snart med 52-203. Har inte hört att någon haft problem. Men kan tänka mej att de flesta ligger kring 3-4 bar. Själv kör jag 3
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Skriv svar