
Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
[quote="Blom"]Skruvat lite mer idag.
Har fått oljekylaren på plats och även pumpen

Det där är inte en bra placering av oljekylaren! En liten vass sten som släpper från slickset i hög fart och du har hål i kykaren och olja på däcket i 200 km/h. En redig krasch blir nog resultatet av det. Samt att du förmodligen kommer att få det väldigt rökigt i bilen när du gör en burn out. Jag tvivlar på att fläkten klarar av att hålla röken borta från kupen.
Ärligt talat skulle jag inte vilja köra bredvid dig efter att ha sett det där.
Det ovanstående kanske du uppfattar som lite hårda ord, men det är faktiskt bara för att du eller någon annan inte ska råka ut för någon olycka på banan.
Mvh Jörgen
Har fått oljekylaren på plats och även pumpen


Det där är inte en bra placering av oljekylaren! En liten vass sten som släpper från slickset i hög fart och du har hål i kykaren och olja på däcket i 200 km/h. En redig krasch blir nog resultatet av det. Samt att du förmodligen kommer att få det väldigt rökigt i bilen när du gör en burn out. Jag tvivlar på att fläkten klarar av att hålla röken borta från kupen.
Ärligt talat skulle jag inte vilja köra bredvid dig efter att ha sett det där.
Det ovanstående kanske du uppfattar som lite hårda ord, men det är faktiskt bara för att du eller någon annan inte ska råka ut för någon olycka på banan.
Mvh Jörgen
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Det är B&Ms fetsate kylare det där och dom skryter med att dom ska stå emot sten och dylikt väldigt bra.
Och den känns jävligt stabil så det ska nog vara ganska stora stenar för att det ska gå hål i den.
Men jag förstår vad du menar, och jag har planer på att sätta ett stänkskydd bakom den just för att slippa så mycket skvättande mot den.
Så jag hoppas du inte ligger sömnlös i fortsättningen.
MVH//
Och den känns jävligt stabil så det ska nog vara ganska stora stenar för att det ska gå hål i den.
Men jag förstår vad du menar, och jag har planer på att sätta ett stänkskydd bakom den just för att slippa så mycket skvättande mot den.
Så jag hoppas du inte ligger sömnlös i fortsättningen.
MVH//
- cossie_demon
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 384
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 2:10 pm
- Ort: Jönköping/Huskvarna
en sval låda är en bra låda. du ökar livslängden enormt om du kan hålla den så sval som möjligt.
Nej jag tänker inte åka på gatan.
Sen bygger det väldigt mycket värme när man står på transbrake, speciellt på en turbo motor som kanske måste stå lite längre.
Kan man köra med kylare så borde man göra det.
Det skulle säkert funka utan också men jag vill inte chansa. en kylare är en billig försäkring.
Nej jag tänker inte åka på gatan.
Sen bygger det väldigt mycket värme när man står på transbrake, speciellt på en turbo motor som kanske måste stå lite längre.
Kan man köra med kylare så borde man göra det.
Det skulle säkert funka utan också men jag vill inte chansa. en kylare är en billig försäkring.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 83
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm
nu sitter oljekylaren på plats och en fläkt har hittat dit också
sen har jag även satt dit ett stänkskydd (enormt stort) så att ingenting kan stänka upp på varken kylaren eller pumpen
(inte ens om man backar i 200)
fick i drygt 2 liter mer olja nu med oljekylaren
sen så var jag tvungen att köpa ett nytt fönsternät då det gamla var från 03 och såg förjävligt ut.
Så nu väntar jag på att vädrat ska vara bra nån helg så man kan brumma lite.
Jag trodde jag skulle bli tokig när det började kräksnöa i förmiddags, (Islands fel
) men som tur var tog det bara några timmar för skiten att smälta bort.

sen har jag även satt dit ett stänkskydd (enormt stort) så att ingenting kan stänka upp på varken kylaren eller pumpen

(inte ens om man backar i 200)

fick i drygt 2 liter mer olja nu med oljekylaren

sen så var jag tvungen att köpa ett nytt fönsternät då det gamla var från 03 och såg förjävligt ut.
Så nu väntar jag på att vädrat ska vara bra nån helg så man kan brumma lite.
Jag trodde jag skulle bli tokig när det började kräksnöa i förmiddags, (Islands fel

Va kostar ett sånt där fönster nät å vart kanske ska ha ett snart
Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Ser ju nice ut men den kommer ju som sagt se våldtagen ut när Oldsen står på den.


Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Se till å flyg nu bara 

Mattias Lithammer
Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h

Dodge Avenger M30B35 Turbo
2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
