Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Hanky
För mycket laddtryck
Inlägg: 422
Blev medlem: tor dec 18, 2003 10:31 am
Ort: Vagnhärad

Inlägg av Hanky »

Fasiken den e bra fet, :thumbright:
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Inlägg av Nova Jörgen »

[quote="Blom"]Skruvat lite mer idag.

Har fått oljekylaren på plats och även pumpen :thumbright:

Bild
Det där är inte en bra placering av oljekylaren! En liten vass sten som släpper från slickset i hög fart och du har hål i kykaren och olja på däcket i 200 km/h. En redig krasch blir nog resultatet av det. Samt att du förmodligen kommer att få det väldigt rökigt i bilen när du gör en burn out. Jag tvivlar på att fläkten klarar av att hålla röken borta från kupen.

Ärligt talat skulle jag inte vilja köra bredvid dig efter att ha sett det där.

Det ovanstående kanske du uppfattar som lite hårda ord, men det är faktiskt bara för att du eller någon annan inte ska råka ut för någon olycka på banan.

Mvh Jörgen
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Det är B&Ms fetsate kylare det där och dom skryter med att dom ska stå emot sten och dylikt väldigt bra.
Och den känns jävligt stabil så det ska nog vara ganska stora stenar för att det ska gå hål i den.

Men jag förstår vad du menar, och jag har planer på att sätta ett stänkskydd bakom den just för att slippa så mycket skvättande mot den.

Så jag hoppas du inte ligger sömnlös i fortsättningen.

MVH//
Användarvisningsbild
cossie_demon
För mycket laddtryck
Inlägg: 384
Blev medlem: sön maj 10, 2009 2:10 pm
Ort: Jönköping/Huskvarna

Inlägg av cossie_demon »

Av vilken annledning har du valt att köra med kyl till lådan? ska du åka gata?
Björn Johansson

www.klt-jonkoping.com
Mipa
Standox
Putolineoils
Power-up
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

en sval låda är en bra låda. du ökar livslängden enormt om du kan hålla den så sval som möjligt.
Nej jag tänker inte åka på gatan.

Sen bygger det väldigt mycket värme när man står på transbrake, speciellt på en turbo motor som kanske måste stå lite längre.

Kan man köra med kylare så borde man göra det.

Det skulle säkert funka utan också men jag vill inte chansa. en kylare är en billig försäkring.
Daniel J #43
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm

Inlägg av Daniel J #43 »

Sitter inte växellådan fast i bakre fästet, eller går bara inte skruvarna igenom?
Funderar själv på hurdant jag ska fästa min låda med tanke på vridningar i chassiet osv.
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

jodå, lådan sitter i det bakre fästet, men skruvarna slutar 5mm ner så dom syns inte på bilden.
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

nu sitter oljekylaren på plats och en fläkt har hittat dit också :thumbright:
sen har jag även satt dit ett stänkskydd (enormt stort) så att ingenting kan stänka upp på varken kylaren eller pumpen :thumbright:
(inte ens om man backar i 200) :hihi:

fick i drygt 2 liter mer olja nu med oljekylaren :thumbright:

sen så var jag tvungen att köpa ett nytt fönsternät då det gamla var från 03 och såg förjävligt ut.


Så nu väntar jag på att vädrat ska vara bra nån helg så man kan brumma lite.
Jag trodde jag skulle bli tokig när det började kräksnöa i förmiddags, (Islands fel :x) men som tur var tog det bara några timmar för skiten att smälta bort.
Tian
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön jul 05, 2009 10:03 am
Ort: Oxelösund

Inlägg av Tian »

Va kostar ett sånt där fönster nät å vart kanske ska ha ett snart
Mattias Lithammer

Dodge Avenger M30B35 Turbo

2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
Bild
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

köpte hos murre på lövéns. tror det kostade 5-600 eller nått sånt.
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

lite bilder på biltransporten som håller på att växa fram.



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Bild



Vi ska koppla in bakljusen och sen väntar vi bara på durkplåten. :thumbright:
Tian
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön jul 05, 2009 10:03 am
Ort: Oxelösund

Inlägg av Tian »

Ser ju nice ut men den kommer ju som sagt se våldtagen ut när Oldsen står på den.

:hihi:
Mattias Lithammer

Dodge Avenger M30B35 Turbo

2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
Bild
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

hehe jo. den kommer ju "hänga" över lite :hihi:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Tack Tian :thumbright:



Bild
Tian
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön jul 05, 2009 10:03 am
Ort: Oxelösund

Inlägg av Tian »

Se till å flyg nu bara :hihi:
Mattias Lithammer

Dodge Avenger M30B35 Turbo

2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km/h
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km/h
2011: Det blir jobbigt mycket jobbigt och det vart det 11 någonting med haveri
2012: 1/4 Mile 8,694 60 foot: 1,374 255,44 km/h
2013: 1/4 Mile 8,42 266km/h
Bild
Skriv svar