Volvo 740 Turbo -88, uppstartad med nytt sprut, Nira. :)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

kesler skrev:Blir riktigt fint med motorn. Vad har du använt färg färg till blocket?
Köpte färgen från vp-autoparts, den var dyr. Men fan va bra det blev, den räcker säkert till 2-3 motorer till.
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Vad kör du för boxar i ditt LH2.2? Original turboboxar eller chippade? Funderar på att turbokonvertera min LH2.2 sugis men vet inte hur boxarna kommer gilla laddtryck utan chip...
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Stener skrev:Vad kör du för boxar i ditt LH2.2? Original turboboxar eller chippade? Funderar på att turbokonvertera min LH2.2 sugis men vet inte hur boxarna kommer gilla laddtryck utan chip...
Org turbox, detta är ju en turbo från fabrik. Men nu blir megasquirt istället.

Jag tror jag har en reservbox till övers om det är intressant, ta via pm om du är intresserad.
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Kan lägga upp bild på hur generatorn blev efter lite uppfräshning, nytt kol och konding. Samt poly bussningar till fästena när man ändå håller på. :P

Bild

Idag roade jag mig med detta skitjobb, rev bort framvagnsbalken från bilen och skruvade bort allt. Fick rikta 2 fästen på varje sida, både 2 var spruckna och snea? Nu är de raka och svetsade iaf, ska in på blästring och pulverlack under veckan.

Bild

Bild
Xuri
Forumsberoende

Inlägg av Xuri »

måste säga att de är första gången som jag blir sugen på att olla på en generator.
AlexanderEmilsson
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av AlexanderEmilsson »

Xuri skrev:måste säga att de är första gången som jag blir sugen på att olla på en generator.
HAHAH, sant ju...
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Hahaha alla har sina fetischer. :hihi: Får väl ta det som bra kritik. :P
Mekken
För mycket laddtryck

Inlägg av Mekken »

Det här ser ut att bli bra ;)
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Det där blir ju alldeles kanon!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Toppen klar hos Luhr nu! :D

Beställde Meqasquirt 2 V3 av mofid jämt nyligen, nu börjar jag bli taggad och få ihop denna fan. Men haha dra åt helvete vad pengar det går åt.
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Var iväg och hämtade min 531a i arvika förut hos Luhr.

Bild

Får börja montera ihop den imorgon. :)
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Satte i ventiler & fjädrar igår.

Bild
Bild
Bild

Toppen är en 531a som fått sig en "gatportning" av insug och avgaskanaler, mira frästa ventilsäten, ventiler slipade med 30graders backcut, upptagna förbränningsrum. Riktplanades och fick nya styrningar i samma veva. Sitter nu även dubbla ventilfjädrar i från KL-racing, samt deras ventilfjäderbrickor och stålretainers för dessa fjädrar.

Jag är lite osäker om kamval, funderar lite på enems v15 eller v16 med. Kg har ju nån med, och även Jens STS 237 kammen skulle ju kunna vara något? någon som har något annat bra tips? Ska gå gata huvudsakligen och driftas med så någorlunda bra mellanregister vill jag ha.

Turbo blir någon av dessa från airtune:
http://www.airtune.se/product_info.php? ... ybrid.html
http://www.airtune.se/product_info.php? ... T2871.html

Var tvungen och hänga på grenrör och insug också. :D

Bild

Tog nån bild på kanalerna med efter portningen.

Bild
Insug

Bild
Avgas
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Bild

MS2 V3 med lite extrafunktioner från Mofid, Bosch 044 pump, Siemens deka 630cc spridare och MSD tändslutsteg. :D

Har även byggt skvalpplåt i oljetråget, satt i ny oljepump och fixat lite stadigare oljeretur än org. skiten.

Bild

Denna sitter som berget. :D Är 2st nipplar/adaptrar som gick åt för att få till denna. Först en sån där adapter som det är slanganslutning i ena änden och andra änden är som ett rör. Röret kapades av och löddes ihop med denna adaptern. Kleta på lite packningssilikon och låste den med en m6 insexskruv som är gängad i blocket.
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Ser fint ut :thumbright: Tänkte göra något liknande med oljereturen på mitt block, Men funderar på om det kanske går att gänga i blocket istället men det där var en smart lösning.
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Nu börjar det likna nått igen. :)

Bild

Missat lite updates här, bla fått lite minispons i form av bättre pris på bakaxeldelars momentstag.

Bild

Snyggat till framvagn m.m lite.

Bild

Bild

Inte långt kvar till ilyftning nu! Renoverat bromsar och framvagn helt och hållet fram. Men krångla lite med nya topplagringarna så inte klart med fjäderbenen än.
Skriv svar