Fick nya bussningar till växelstången, blev stor skillnad!
Motorn på plats för att måtta in kylrör och tillverka dom sista upphängningarna för avgaset innan helsvetsning.
Volvons luftburk passade riktigt bra på batteriets gamla plats.
Har punktat upp flaket, mest för att se så att det linjerar ungefär....
Längst bak i det vänstra hörnet hamnar exp.kärlet, blir en lucka med snabbfästen.
Svetsade en plåt som avslut på flakpressningen.
Svetsade även dit plåtar för att kunna fästa locket i sedan.
Bockade sen ett avslut likt original.
Klippte sen till locket och plåtarna runt om.
Kärlet på plats igen.
Fjädrar på plats för låsen.
Såja, där satt den!
Idag står det elschema på schemat, har rivit isär stammen bak och märkt upp för att para ihop mot volvon.
Har även tagit bort alla kablar som hade med diagosuttaget att göra, blir att använda en av dom till motortempgivaren.
Har även dragit el för värmepaketet och elfläkten.
Ikväll ska motorn ur för att börja med kylsystemet.
//S