Team Bonnmeck unon(10,82@229km/h edps piteå)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

???

varför såg man inte Uno:n på emmaboda?
:shock:
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

pratade med byggeherren, o tydligen så ville den slänga iväg generator remmen över 5000rpm, kommer inte ihåg om det va nått mer..

istället va han med som meck åt conny med den T5preppade 142an.. köre 11.27 som bäst tror jag
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
gegge
För mycket laddtryck
Inlägg: 270
Blev medlem: ons nov 28, 2007 8:43 am
Ort: Malmö

Re: Team Bonnmeck unon (grenrör klart, börjat på insug)

Inlägg av gegge »

möller skrev:gammal motor spec

org block
org gutna kolvar
parner h-profil
org topp endast match portad med org insug
sug kammar
org grenrör med kkk27 turbo
org tändning
haltech e6a mappat med smalbandare
3 tums avgas
stor ic
körd på v-power
Denna motorn bromsade jag till 415hk 577nm hos JPM
Makalöst :shock:

Tusen frågor: Hur mycket laddade du och när, register, vilken storlek på K27, vad gör att unomotorn är så bra redan som standard???

Jag fattar inte att en "standard" 2v motorn kan få den litereffekten
Theis
För mycket laddtryck
Inlägg: 207
Blev medlem: lör nov 03, 2007 7:58 pm
Ort: Helsingborg, Skåne

Inlägg av Theis »

Hur går det här då?
Theis Christiansen

Helsingborg


142 turbo

4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Händer en del här fast det är tyst i tråden,en uppdatering hade varit på plats :hihi:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av moeller »

Med mycke hjälp av mister Theis är fiaten nu provstartad..

verkar lovande inga oljeläkage än iaf.
bilder kommer kanske imorgon..
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av moeller »

dags att lägga upp lite bilder kanske..

fulhonat till blocket och monterat i kolvarna samt mätt upp alla lagerspel
Bild


byggt om insuget
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
ska sitta slangar i skarvarna så det inte spricker mer


Bild
från vänster: sugkam, omlipad sugkam, min nya catcams kam
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av moeller »

Bild
klart för mappning..men datan vill inte riktigt
Bild
fast vi hade expert hjälp (jip) så ville det inte.
Bild


Fick mappat lite med dålig bild och kört en runda, kom fram till att mitt laddtryck skenar till 2,5kg+ över 6000 varv utan
någon fjäder i wg så det måste fixas innan ja kan mappa mer... dags att hålla kväll..
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Användarvisningsbild
jip
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: lör nov 22, 2008 9:17 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av jip »

En bild säger mer än tusen ord :)

Bild
BMW E34 525i SportLimousine Turbo -94
BMW E30 340i -86 (under uppbyggnad)
http://www.fartverket.se
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

hahaha, du fotade alltså det din jäkel :D
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Använd Dosbox så har du alla dina problem löst med grafikfel på haltech :)

http://www.dosbox.com/download.php?main=1
Användarvisningsbild
jip
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: lör nov 22, 2008 9:17 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av jip »

Mikael S skrev:Använd Dosbox så har du alla dina problem löst med grafikfel på haltech :)

http://www.dosbox.com/download.php?main=1
Precis det vi har letat efter. Datorn med linjerna är dock kass (grafikkortet), men där finns fler datorer att använda, dock alla med "ascii"-tecken som ersätter siffror och mellanslag. Så det är där dosbox kommer in i bilden :)
BMW E34 525i SportLimousine Turbo -94
BMW E30 340i -86 (under uppbyggnad)
http://www.fartverket.se
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Det finns även en speciell Compaq-version av programvaran att ladda hem från Halterch.
Jonas Bylund
Bild
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: tor jun 14, 2007 12:57 pm
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av moeller »

Fixat en annan gammal dator så ja kunde mappa lite men de gick lite obra idag... höll ca 220 när det small....
Men motorn börjar gå "hyfsat" iaf...

Bild

Bild

Bild

Bild
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Haha shit. läskigt som satan!

Gillar datorlösningen.
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Skriv svar