Manne - Volvo 242 -75 M50 Turbo. TILL SALU
Brandt: Får kika på det
har lämnat framvagnen på blästring nu så får troligtvis tillbaka de så ja kan testa till helgen.
Tiiiseen: Nej ja behövde inte ha med några papper, uppgav bara regnr från bilen ja tog motorn ur. Men frågade om detta när ja bokade tiden, så det var inte bara en chansning
Motorn är på 192hk så det var inga problem.
Tyvärr är 240 bara godkänd för 220 hk med ventilerade skivor och 1031 bakaxel. (sålänge du inte reggar som ombyggt fordon)
T5 är väl på 225hk? Men har hört folk som fått igenom de ändå på en vanlig regbes.
Testade faktiskt å sätta på en igår efter att ha kapat lite, ser jävligt tight ut
Tobias Lindqvist: På www.rallyshop.se köpte ja dom.
zurfer: Ja den listan hjälpte lite
Fick en lite fingervisning om vad som är standard på ett ungefär.

Tiiiseen: Nej ja behövde inte ha med några papper, uppgav bara regnr från bilen ja tog motorn ur. Men frågade om detta när ja bokade tiden, så det var inte bara en chansning

Motorn är på 192hk så det var inga problem.
Tyvärr är 240 bara godkänd för 220 hk med ventilerade skivor och 1031 bakaxel. (sålänge du inte reggar som ombyggt fordon)
T5 är väl på 225hk? Men har hört folk som fått igenom de ändå på en vanlig regbes.
Testade faktiskt å sätta på en igår efter att ha kapat lite, ser jävligt tight ut

Tobias Lindqvist: På www.rallyshop.se köpte ja dom.
zurfer: Ja den listan hjälpte lite

Patrik Lindgren
Nu har de hänt lite igen.
Lämnade min extra framvagn på blästring till Egon, å fick tillbaka den i fredags!
Då började ja lite smått med fjäderbenen som skulle kortas.
Polaren hjälpte till med svarvning!
Sähär blev dämparen efter den behandlingen.

Anpassad för det nya fjädersätet och orginallagringen.

Här är fjäderbenen avkapade 60 mm å ihoppunktade.
Plåtarna är bara för att ja skulle kunna få ihop de så rakt som möjligt!

Testade att montera en jp fälg på ett löst fjäderben bara för att se hur mkt frigång det var. 20mm har ja tillgodo, så de ska inte vara några större problem att ha en fjäder imellan där. I värsta fall finns de ju 3 lr 5mm spacers

För att få den gängade hylsan över fjäderbenet var ja tvungen att slipa av röret med lamellskiva.

Hylsan passar fint!

När ja hade slipat av båda rören så grundade ja dom och hylsorna invändigt innan ja trädde över dom igen.
Brände fast dom också, men de blev de ingen bild på.
Resten av framvagnen.

Grundade allt med Ca-primer.

Grundat!

Då var de detta med fjädrar också då..
Har mätt mer noga nu å konstaterat att de bli 6" fjädrar, då kan ja höja så mkt dämparen tillåter, å sänka så mkt framvagnsbalken tillåter
Ska beställa under veckan nu tänkte ja
Lämnade min extra framvagn på blästring till Egon, å fick tillbaka den i fredags!
Då började ja lite smått med fjäderbenen som skulle kortas.
Polaren hjälpte till med svarvning!
Sähär blev dämparen efter den behandlingen.

Anpassad för det nya fjädersätet och orginallagringen.

Här är fjäderbenen avkapade 60 mm å ihoppunktade.
Plåtarna är bara för att ja skulle kunna få ihop de så rakt som möjligt!


Testade att montera en jp fälg på ett löst fjäderben bara för att se hur mkt frigång det var. 20mm har ja tillgodo, så de ska inte vara några större problem att ha en fjäder imellan där. I värsta fall finns de ju 3 lr 5mm spacers


För att få den gängade hylsan över fjäderbenet var ja tvungen att slipa av röret med lamellskiva.

Hylsan passar fint!


När ja hade slipat av båda rören så grundade ja dom och hylsorna invändigt innan ja trädde över dom igen.
Brände fast dom också, men de blev de ingen bild på.
Resten av framvagnen.

Grundade allt med Ca-primer.

Grundat!

Då var de detta med fjädrar också då..
Har mätt mer noga nu å konstaterat att de bli 6" fjädrar, då kan ja höja så mkt dämparen tillåter, å sänka så mkt framvagnsbalken tillåter

Ska beställa under veckan nu tänkte ja

Patrik Lindgren
Glömde å glömdeHposth skrev:MEN!! glömde du inte några bilder nu ??![]()
vi vill ju se bilder med jp fälgarna monterade!!
annars ser det precis lika bra ut som vanligt:D
MVH henrik


Men har fått hem däcken som ska sitta fram nu iaf.
Ska försöka få dom monterade på fälgarna under veckan, för till helgen tänkte ja nästan att ja skulle ha fått på fälgarna på bilen.
Patrik Lindgren
Idag fick ja däcken monterade på framfälgarna.
Så bara att montera! Passade på å tog bort fjädrarna fram också.. i väntan på nya framvagnen.
Bak kapade ja 1,5 varv till.
Ja hade glömt bort hur jävla studsigt de var att åka utan fjädrar! Fyfan

Trots bortkapat hjulhus å ett snitt längs hela reservhjulsbaljan gick de inte klämma in bakfälgarna.
Så dom får ligga till sig tills ja ska rostlaga/bredda bilen.

Varit ute på en tur nu ikväll, började ju så klart regna.
Å som synes på bilden så är de lite immigt på rutorna
Fläkten funkar men de blåser inget.. har säkert hoppat isär nånstans.
Så bara att montera! Passade på å tog bort fjädrarna fram också.. i väntan på nya framvagnen.
Bak kapade ja 1,5 varv till.
Ja hade glömt bort hur jävla studsigt de var att åka utan fjädrar! Fyfan


Trots bortkapat hjulhus å ett snitt längs hela reservhjulsbaljan gick de inte klämma in bakfälgarna.
Så dom får ligga till sig tills ja ska rostlaga/bredda bilen.

Varit ute på en tur nu ikväll, började ju så klart regna.
Å som synes på bilden så är de lite immigt på rutorna

Fläkten funkar men de blåser inget.. har säkert hoppat isär nånstans.
Patrik Lindgren
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Stener: Ja de är ju så de ska vara 
subw000fer: Ja exakt
Igår var de cruising i stan så var med å åkte en sväng, men tröttnade efter ett tag, måste montera coiloversen nu snart!
Vart lite kyligt också för ja har ju inte kopplat in värmepaketet.
Men annars tycker ja allt funkar som de ska

subw000fer: Ja exakt

Igår var de cruising i stan så var med å åkte en sväng, men tröttnade efter ett tag, måste montera coiloversen nu snart!
Vart lite kyligt också för ja har ju inte kopplat in värmepaketet.

Men annars tycker ja allt funkar som de ska

Patrik Lindgren
Manne skrev:
Men annars tycker ja allt funkar som de ska
tar tillbaka de där

Första provbörnen!
http://www.youtube.com/watch?v=jPkW_evFa3U
Konstaterade efteråt att kylarn å styrväxeln läcker!
Kameramannen lyckades även med bedriften att ha sönder rutan på passagerarsidan när han gick ur bilen :bs:
Patrik Lindgren
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt: