Turbo från Turbobanditen!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Andreas Arthursson skrev:En med 600 whp och en med 650 whp. Då hade de fullt ladd vid 5500-6000 rpm. Och med lika motor så plockar man ur 800 whp med en BW 372 och har ladd 1000 rpm tidigare.

Har även kört en VR6 med en mindre turbo som gav runt 260 whp har jag för mig. Den hade dubbelt så mycket mottryck som laddtryck.
Haha
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Inlägg av dundersmurfen »

Kör med deras gt45 hybrid i skajjan (rb26). den ger fullt tryck vid 4300rpm. det är inte så illa för en såpass stor klump.

Nu har dom fått in lite nya varianter av snurror. spanar lite på deras tb70 med största avgashuset, men tvekar för jag tycker 65mm turbin känns för litet då kompressorn är 70mm
Golfmange
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jul 13, 2005 7:38 pm
Ort: Mantorp

Inlägg av Golfmange »

mätte för skojs skull turbon idag, får den till 70mm kompressor inducer och 78mm turbin exducer.
Ibiza cupra modell illgul!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jamen då så, då borde det ju finnas potential för mer mos :hey:
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

dundersmurfen skrev:Kör med deras gt45 hybrid i skajjan (rb26). den ger fullt tryck vid 4300rpm. det är inte så illa för en såpass stor klump.

Nu har dom fått in lite nya varianter av snurror. spanar lite på deras tb70 med största avgashuset, men tvekar för jag tycker 65mm turbin känns för litet då kompressorn är 70mm
Vet du ngn som har en TB70 som är mappad med mkt effekt? Uppimot 900hk??
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Inlägg av dundersmurfen »

nä men jag är skeptisk till just tb70 varianterna eftersom alla har samma trånga exducer ur turbinen på 65mm

tb60 verkar mycket bättre avstämt enligt mig.

men som sagt så tycker jag gt45an verkar skaplig, återstår väl att se om skajjan någonsin vill fungera fullt ut...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

värkar va mycket snurrigt angående måtten?

nån som gjort nåra seriösa opartiska tester på nån såna turbos på avgastryck på olika effekter och laddtryck?
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Inlägg av dundersmurfen »

Har uttag för mottryck, ska testas lite senare. (tb gt45, 70mm in, 80mm ut.)
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

NY Info ang turbo från T-banditen.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=44906
niclas_ab
För mycket laddtryck
Inlägg: 320
Blev medlem: tor dec 13, 2007 12:44 pm

Inlägg av niclas_ab »

Lite funderingar som kanske kan bidra till diskussionen

Turbosarna har vad jag vet precis samma spec som Master Power har på sina T70 resp T60, tror det sålts ganska många sånna i USA.
Kanske är värt att söka lite på forum där och se vad de har att säga om dom turbosarna?

Sedan undrar jag hur stor inverkan kompressor inducer vs turbin exducer har?
Nya precision serien har ju även den tex 6765 där kompressorn är större än turbinen och dom går ju bevisligen att plocka mycket effekt med..

Master Power har ju tom en T76, 76mm in å samma turbin :hihi:
Senast redigerad av niclas_ab den fre apr 30, 2010 1:58 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Pitbull skrev:NY Info ang turbo från T-banditen.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=44906
Du missade denna tråden som låg näst längst upp?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=45508
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende
Inlägg: 903
Blev medlem: mån dec 31, 2007 11:18 am
Ort: Olofström

Inlägg av Pitbull »

peppe skrev:
Pitbull skrev:NY Info ang turbo från T-banditen.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=44906
Du missade denna tråden som låg näst längst upp?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=45508
Bättre med 2 trådar!! :thumbright:
Expat
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: lör apr 03, 2010 7:29 am
Ort: Thailand

Inlägg av Expat »

Är det ingen som tittar på luftmängds mappen på den turbo man är spekulant på?
Better to be over the hill than under
sidenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: sön jul 16, 2006 2:03 pm

Re: Turbo från Turbobanditen!

Inlägg av sidenmark »

hej är det nån mer som testat turbobanditens gt45 turbo ??

mvh robert
VOLVO 242 Reggad med bmw m50 motor, och snart turbo på g
bmw 535 m30 bromsad 809 WHP "933nm på driven hos ppf SÅLD
BMW 535 M30 TURBO 585 WHP BROMSAD HOS VM I VÄSTERÅS SÅLD

tack till ppf för kanon service
tack till björck,www. bjprace.se
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Re: Turbo från Turbobanditen!

Inlägg av Grusbusen »

Ja,

Fungerar bra på V8an.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=64855
http://youtu.be/GAdHc9tqqJY
http://youtu.be/cBz54I6dwaA

Reglerar laddtrycket med sprutet och låter det öka ver varvet.
Därav den märkliga laddtryckskurvan på grafen i slutet i en av filmen.
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Skriv svar