Jensas B18 comp Vega.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Tjena Jens.

Det blir bra det där :!: Det är skönt att du tänker nytt och inte gör som alla andra. Tänkte just nu på UpPipen :thumbright:

Gillar dumpen skarpt :thumbright: . Jag har ett sånt embryo själv till min Pv :D

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

blir nog en turbo action har hört att de är bland de seriösare.

Jag har provat både B&M Hurst och Turbo-Action Spakar och Turbo-Action är dyrare MEN Bättre :thumbright:
Och jo Jens det finns spakar med Stag istället för Wire har det i Caminon Rattkrycka :hihi:
Bild
Användarvisningsbild
buddha
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 211
Blev medlem: fre aug 20, 2004 10:12 am
Ort: Täfteå

Inlägg av buddha »

Turbo action är helt klart värd slanten .best of the best :thumbright:
10:41 @208 kmh
6.60 @170 kmh
MXZ 600 X B***H
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Jens Gustavsson skrev:men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
Så att det kommer rakt på framrutan istället?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

robban skrev:
Jens Gustavsson skrev:men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
Så att det kommer rakt på framrutan istället?
det är ett litet problem mot att få det på bakdäcken.
tror den kastar oljan rätt högt upp på full gas ur 3" röret.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Du skulle ju bara ha trätt upp hela turbon genom huven istället..
Då hade ju både luft in och avasröret varit klart direkt så att säga :wink:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

den stora turbon kommer att sitta på upp pipe röret sen då blir den nog svår att gömma under huven än om det vore det bästa så prioriterar jag mekbarheten högre än att gömma den.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

i helgen har jag fått dit en startmotor på andra sidan mot det normala vart en jobbig konstruktion med en del plattjärn och så men äntligen klar.

mest en massa småsaker kvar nu.

ska jobba ikapp lite på firman hårt nu nån vecka sen ska jag nog ta nåra semester dagar och satsa på en provstart.
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Jens Gustavsson skrev:i helgen har jag fått dit en startmotor på andra sidan mot det normala vart en jobbig konstruktion med en del plattjärn och så men äntligen klar.

mest en massa småsaker kvar nu.

ska jobba ikapp lite på firman hårt nu nån vecka sen ska jag nog ta nåra semester dagar och satsa på en provstart.
Hyt till när du ska vrid om nyckeln :) kan alltid filma lite
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

Jens Gustavsson skrev:
men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
skulle bara tillägga (som du säkert redan vet) att glycol får du inte ha
volvo pv 53 16v
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

johan johansson skrev:
Jens Gustavsson skrev:
men tanken med det är mest säkerhet då det inte sprutar olja/glyka på däcken, framför allt ingen annans däck.
skulle bara tillägga (som du säkert redan vet) att glycol får du inte ha
jo jag har hört det men vad ska man ha istället? vill ju inte att motorn ska frysa eller rosta ihop sen blir värme överförigen lite sämre med bara vatten också därför har jag kört ca 10-20% glyka förut iallafall då det varit en ricktig gatbil och det kan va minus här uppe på natten ca 9-10 månader om året.

det finns ju preparat som redline water wetter som ersätter anti rost problemen och värme överförigen iallafall. men är det bättre att ha på banan?

men jag har statestiken med mig och på 14 års dragrace körning har jag alldrig ställt till en ända sanerig iallafall så då måste man ju få fuska lite iallafall :)

johan kör du rent vatten?
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

några droppar yes dismedel sänker ytspänningen så det kyler bättre med rent vatten,,, OBS!! några droppar bara!!!
annars får ni en dryg överraskning.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

blir det inte skum i kylsystemet då? finns väll riktiga medel mot ytspänning som inte skummar?
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

jo precis.. men ett par ynka droppar skummar bara jättelite.
det funkade på 90 talet då jag letade lösningar till min kokande ascona*(turboförsedd)
det sänkte tempen ca 10 grader faktiskt, och skummade lite lite.
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

Det är ju det water wetter gör.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Skriv svar