Jensas B18 comp Vega.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

precis,, men på mitten av 90 talet fanns det knappt i lilla Ludvika så jag uppfann själv *S*

tror det går lika bra med skärvätska till svarvar/fräsar
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Har vart med på 2 tävlingar att dom kollat med glykol mätare om man har nått i systemet..

Jag kör water wetter.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

så water weter är godkänt?
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

jag kör med rent vatten. Rost är inget problem då motorn inte håller så länge att det hinner rosta hahaha
volvo pv 53 16v
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

johan johansson skrev:jag kör med rent vatten. Rost är inget problem då motorn inte håller så länge att det hinner rosta hahaha

jag har nog haft för låga laddtryck :)

blir andra bullar med två stegs laddningen kommer på plats, din gamla turbo johan får nog agera turbo nr 1 sen då det kommer på plats den är ju likssom redo och van höga tryck :wink:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Jens Gustavsson skrev:så water weter är godkänt?
ja,, det är juh just därför det är uppfunnetb
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har hunnit lite små grejor i kväll och släppt ned den från pallbockarna för sista gången tror jag tills första start.

den blir låååg om man gämför med 142ans tak :shock: B20 når man knappt ned till, på 142 kunde man iallafall stå och sjustera ventilerna, denna bil måste man stå på knä eller palla upp.

har ändå ca 100mm frigångs höjd som minst under startmotor solioniden och oljetrådet på PG lådan. ska väll räcka för en dragrace bil?

blir ett ryck i slutet av veckan.

synd bara att det är så mycket rostlagning på erik wiklunds bil innan bokföringen är klar :hihi: (arbets-byte) ska väl va inne ungefär samtidigt som första tävlingen.

får ta ledigt och tok jobba där så kanske han hinner klart också så får vi köra B20 match race igen på strippen.
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Du kan få dispans, rosten är oviktig i sammanhanget :)
Roligare om du får igång din, jag kan va teammek i sommar istället
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nä inget sånt snack nu :thumbdown:

har du en extra nyckel till garaget så kommer det att rostlagas och breddas hjulhus, det är inga problem. rostlagning är ju hur kul som helst i gämförelse mot bok föring :)

tror jag ska börja på måndag kväll efter bostaden. har du fått hem plåt?
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Jens Gustavsson skrev:rostlagning är ju hur kul som helst i gämförelse mot bokföring :)
Där håller jag med dig Jens :hihi:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

Gleder meg til at se bilen på stripen! Blir kul at se hur B20n fungerar :thumbright:
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Krishell skrev:Gleder meg til at se bilen på stripen! Blir kul at se hur B20n fungerar :thumbright:
det blir inga rekord tider med den den nuvarande motorn men det är en bra test motor i sommar iallafall.

400+hk räcker iallafall till att känna efter om skiten rör på sig lite i starten.

jag och stövarn har jobbat lite i går med elen (tack) och det är inte allt kvar till en uppstart nu. ska fixa lite små grejor före dragrace besiktningen på lördag också.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

idag har jag mekat lite ute med el och lite slangar och nu efter meket kunde jag köra in den i garaget :thumbright:

mycket jobb tills den är race redo men det är ett rullande projekt nu i allafall.
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Jens Gustavsson skrev:idag har jag mekat lite ute med el och lite slangar och nu efter meket kunde jag köra in den i garaget :thumbright:

mycket jobb tills den är race redo men det är ett rullande projekt nu i allafall.
Härligt! :thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nu är bilen SFI 7.50 besiktigad 3 år framåt igen av Allan Sandström.

va inga direkta problem mest lite snack om runtomkring grejor jag ska köpa.
Skriv svar