http://webcat-services.zf.com/?LASTPAGE ... ces.zf.com
740-turbo-platta har sachs art. nr. ........033.
Edit: Såg at du hittade rätt platta

Är inte det där en 240mm platta till 850?Dennis Öhman skrev:Hittade nyss 031 plattan!![]()
Tryckplatta
Art.nr.: X 3082 254 031
Pris : 1250:-
Klarar 370nm med original lammel enligt KG. Verkar troligt eftersom en chippad 850turbo har ju över 400nm..
Och momsen kan jag trolla bort oxå
Jo, men sug motorn och turbon har olika plattor, troligtvis olika hårdheter.. Men gör desamma storleken och vikten, viktiga för mej som ska vara under 6k rpm är att den inte slirarGustav skrev:Är inte det där en 240mm platta till 850?Dennis Öhman skrev:Hittade nyss 031 plattan!![]()
Tryckplatta
Art.nr.: X 3082 254 031
Pris : 1250:-
Klarar 370nm med original lammel enligt KG. Verkar troligt eftersom en chippad 850turbo har ju över 400nm..
Och momsen kan jag trolla bort oxå
Dennis Öhman skrev:Jo, men sug motorn och turbon har olika plattor, troligtvis olika hårdheter.. Men gör desamma storleken och vikten, viktiga för mej som ska vara under 6k rpm är att den inte slirarGustav skrev: Är inte det där en 240mm platta till 850?
Men da är inte kg's tp-031 den samma plattan, för den är 228mm.Dennis Öhman skrev: Jo, men sug motorn och turbon har olika plattor, troligtvis olika hårdheter.. Men gör desamma storleken och vikten, viktiga för mej som ska vara under 6k rpm är att den inte slirar
Dennis Öhman skrev:Jo men för mej kvittar det, Jag lägger nu ner min undersökning och är nöjd med svaret