Wittmann - MB 190 16V Tack för året som varit Motor Nord!
Idag beställde jag lite delar igen.
Nytt Link sprut (än fast jag får låna ett VEMS om jag vill) .
Triggerskiva och givare blev det också.
Dock så glömde jag att beställa lamellen jag behöver, men jag ska ändå balansera upp svänghjulet osv först.
Känns som det börjar bli bråttom att hinna allt innan EDPS i Sundsvall.
Som vanligt ett STORT tack till Motor Nord för exemplarisk service!
Nytt Link sprut (än fast jag får låna ett VEMS om jag vill) .
Triggerskiva och givare blev det också.
Dock så glömde jag att beställa lamellen jag behöver, men jag ska ändå balansera upp svänghjulet osv först.
Känns som det börjar bli bråttom att hinna allt innan EDPS i Sundsvall.
Som vanligt ett STORT tack till Motor Nord för exemplarisk service!
/Johnny Häggblad
Grejerna har inte gått iväg än så slå en signal så skickar vi med en lamell om du vill.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jag är övertygad om att växellådan redan förra året låg på gränsen av vad den pallar för.JohanK skrev:Har du haft problem med 404-lådan eller byter du för att ändra utväxling?
Lika bra att byta INNAN man rasar den.
Men en lika stor anledning till bytet är att MB's lådor är notoriskt svåra att växla SNABBT med. Man missar växlar osv..
Och det gillas icke av mig.
Därför gör jag en enkel och bra lösning på båda problemen. Byter låda.

/Johnny Häggblad
Får du upp bimmerlådan utan att modda tunneln eller är det fram med vinkelharry som gäller?
Har också märkt att den är svårväxlad, speciellt eftersom slagen är så långa, och med tanke på mekanismen går det ju inte att bygga en shortshift heller.
Har också märkt att den är svårväxlad, speciellt eftersom slagen är så långa, och med tanke på mekanismen går det ju inte att bygga en shortshift heller.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Jag har inte kollat, men passar det inte så gör jag plats!JohanK skrev:Får du upp bimmerlådan utan att modda tunneln eller är det fram med vinkelharry som gäller?
Har också märkt att den är svårväxlad, speciellt eftersom slagen är så långa, och med tanke på mekanismen går det ju inte att bygga en shortshift heller.
/Johnny Häggblad
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Hejsan!
Lägg på en rem nu så att det blir lite kört i sommar!
Angående växellådsinstallation så måste man höja kardantunneln en del, men det är helt klart värt ingreppet när man väl har en fungerande växellåda! Sen måste kardan längas lite med.
Är det planerat att bänka maskin när den är klar??
Mvh Gordon
Lägg på en rem nu så att det blir lite kört i sommar!
Angående växellådsinstallation så måste man höja kardantunneln en del, men det är helt klart värt ingreppet när man väl har en fungerande växellåda! Sen måste kardan längas lite med.
Är det planerat att bänka maskin när den är klar??
Mvh Gordon
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
9.98 238km/h