turbo konvertera 3l volvo sexa
turbo konvertera 3l volvo sexa
har i mina funderingar att turbokonvertera rad sexan. men funderar dock på kompsänka den eller ej. samt tipps på hur jag ska lösa oljereturen. någon som vet, kan vara skoj att få lite roligare körning.
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
tjena menar du vita sexan, den finns jue som turbo kolla lite på motoblocket kanske finns gjutena vårtor där ! returena sitter annars är det enklaste att kolla efter en s80 t6 maskin då har du mkt gratis så att säga
tror att det bra att kompsänka lite grann sen beror allt på hur du mkt effekt du skall pressa ur. och vad för styrsystem du skall köra. vi har kört en s80 t6 i långloppsbil gick så finns behövde inte växla ens
berätta gärna mer om hur du har tänkt osv.
MVH ej hobby moderator Calle.
tror att det bra att kompsänka lite grann sen beror allt på hur du mkt effekt du skall pressa ur. och vad för styrsystem du skall köra. vi har kört en s80 t6 i långloppsbil gick så finns behövde inte växla ens

berätta gärna mer om hur du har tänkt osv.

MVH ej hobby moderator Calle.
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

okej där ser man
då skall jag ta en titt på det. jo det är vit 6.an. hade väll bara tänkt till en börgan få lite mera fart pån men sen vet man ju aldrig hur det kommer att skena iväg. funderade på att kanske hinka i ett k27 agg som finns till övers. större spridare om så kanske behövs. skall kolla kompet pån imorn så får jag se om det blir en kompsänkning eller ej. vet ej hur jag skall göra när det gäller programvaran om det skall få bli orginal eller om man skall inskaffa ett annat. men som sagt än har jag inte påbörgat processen. har ju asconan som snart e klar men dock dåligt uppdaterad på sidan men det kommer det oxå.

bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Så mycket är väl det inte original i komp??auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.
Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Nu är min provkörd med HX35, 850 turbo spridare och e85.
Laddar 0.5 bar och flyttar på sig bättre än original.
Bygget har kostat en tusing

utan att mappa? va liger förbrukning osv på? ingen byggtråd eller liknande? mvh LoweBrandt skrev:Så mycket är väl det inte original i komp??auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.
Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Nu är min provkörd med HX35, 850 turbo spridare och e85.
Laddar 0.5 bar och flyttar på sig bättre än original.
Bygget har kostat en tusing
Lowe Lundqvist göteborg
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 760
- Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
- Ort: luleå