turbo konvertera 3l volvo sexa

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

turbo konvertera 3l volvo sexa

Inlägg av smen »

har i mina funderingar att turbokonvertera rad sexan. men funderar dock på kompsänka den eller ej. samt tipps på hur jag ska lösa oljereturen. någon som vet, kan vara skoj att få lite roligare körning.
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Sökfunktionen har nog massa svar åt dig. Knappast en avancerad fråga heller.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av calle Bengtsson »

tjena menar du vita sexan, den finns jue som turbo kolla lite på motoblocket kanske finns gjutena vårtor där ! returena sitter annars är det enklaste att kolla efter en s80 t6 maskin då har du mkt gratis så att säga

tror att det bra att kompsänka lite grann sen beror allt på hur du mkt effekt du skall pressa ur. och vad för styrsystem du skall köra. vi har kört en s80 t6 i långloppsbil gick så finns behövde inte växla ens :)

berätta gärna mer om hur du har tänkt osv. :)


MVH ej hobby moderator Calle.
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
smen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: ons mar 26, 2008 3:12 pm
Ort: skövde
Kontakt:

Inlägg av smen »

okej där ser man ;) då skall jag ta en titt på det. jo det är vit 6.an. hade väll bara tänkt till en börgan få lite mera fart pån men sen vet man ju aldrig hur det kommer att skena iväg. funderade på att kanske hinka i ett k27 agg som finns till övers. större spridare om så kanske behövs. skall kolla kompet pån imorn så får jag se om det blir en kompsänkning eller ej. vet ej hur jag skall göra när det gäller programvaran om det skall få bli orginal eller om man skall inskaffa ett annat. men som sagt än har jag inte påbörgat processen. har ju asconan som snart e klar men dock dåligt uppdaterad på sidan men det kommer det oxå.
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

Håller själv på att lyfta ner en B6304 med turbo i min 960.
Det enda som är gjort är:
Adapter från original grenrören.
HX35
Oranga spridare från 850 turbo.

Tänkt att tanka e85 och bara ladda runt 0.5
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Så mycket är väl det inte original i komp??

Nu är min provkörd med HX35, 850 turbo spridare och e85.
Laddar 0.5 bar och flyttar på sig bättre än original.
Bygget har kostat en tusing :thumbright:
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
lovepow
För mycket laddtryck
Inlägg: 243
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:05 pm
Ort: hisingen

Inlägg av lovepow »

Brandt skrev:
auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Så mycket är väl det inte original i komp??

Nu är min provkörd med HX35, 850 turbo spridare och e85.
Laddar 0.5 bar och flyttar på sig bättre än original.
Bygget har kostat en tusing :thumbright:
utan att mappa? va liger förbrukning osv på? ingen byggtråd eller liknande? mvh Lowe
Lowe Lundqvist göteborg
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

Ja, utan mappning. Går jämt och fint, inte kollat förbrukningen än. tyvärr ingen tråd.
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
B_Christoffersson
Forumsberoende
Inlägg: 760
Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
Ort: luleå

Inlägg av B_Christoffersson »

auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
14:1 i komp nja den uppgiften undrar jag hur du fått fram för de stämmer då inte
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

11:1 i kompression ligger B6304:orna på.
Chevelle SS -65
Skriv svar