Det är kul att se hur det händer saker, du kämpar på bra. Även om det är många små detaljer så måste de göras och det går ju sällan i fel riktning så länge man fixar något.
Den kommer se riktigt fin ut när du gått genom allt och den är lackad, blir bra som helhet. Det vore kul med lite färger ("bmw") på scoopet eller nåt i den stilen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tillverkat vattenpickup. Gjorde den lite special så jag trär den in under motorluckan genom ett luftutsläpp för att slippa en skarv med slang och klammer på utsidan, FULT JUH:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
har även dragit kylslang från pickup till impellerpump, från pumpen till oljekyl och IC. Därifrån till motorn. Nu återstår att dra från motorn till avgassysten och drevkylningen.
Här är en risig bild på en del av panelen. Kommer bygga om så det blir "cleanare" och lättare att komma åt reglagen. Tex ser man ett gäng hål innanför ratten där diverse reglage suttit, inte helt lätt att komma åt dessa då det är ett race med löite sjö....