blev inget fällfors för ca 1,5 mil där ifrån gick en liten skit sak sönder i lådan. jaja den är nog snart fixad inga drev som gick sönder. den var klart elak lådan men inget man vill köra i stan med
motor gick helt vansinnigt vet inte om man bara har glömt bort hur den gick eller om insuget hjälper till så pass vid 8000-9000
så då har man fixat lös delen till lådan. tar den från gammel lådan den är lite kraftigare typ och hoppas den håller bättre annars får man bygga en ny.
den till vänster är hel och den högra saknar en liten bit.
det är en grymt lätt mekad låda går fort att ta isär och kasta ihop
ja vi var också i piteå men hade stora problem med 2:an. så det blev ingen bra tid men den klara 220 km/h före mål samt en start på 1,5 inte illa med banrace bakvangn och gammla däck från 97. blir att kasta upp en ny låda tills jag orka kolla upp den...
en film blev det iallafall http://www.youtube.com/watch?v=3R7LeQfLjHM
jimmy
Grattis
Det är ju riktigt bra kört med tanke på allt strul!
Hoppas du får liv i lådan bara. Vart är det som strular? Vilken lamell/koppling åker du med?
Annars finns ju ZF som är smidiga att växla med.
det är nåt inne i lådan. 2an hoppade ur till och med i börnen. det är som inget klick läge när man lägger i 2an. men fick man i den när man körde så har jag för mig att den låg i. vi kör med samma 2 skivig ap koppling än. föraren klara av att slira iväg med den
det blir att kasta upp en vanlig mt75. vi har ju inte lyckats skrota några drev i dom än
Det är inte bara så att synkhylsan och drevet är slitet/skadat?
Tex. av missade växlar.
Man ser på "tänderna" på hylsan och drevet hur det ligger till.
När de är som de ska är de spetsiga, triangelformade framtill.
En bit in vänder riktningen på spetsigheten för att dra in och hålla kvar växeln.
Kan försöka ta någon bild om du inte är med på vad jag försöker förklara
jo det blev som bäst en 10,41 repa nytt personbästa
och det blev 10,46 10,80 nånting och ett par 11.or å en tolva
totalt 8 svängar blev det top speed rekord 225 km/h mins inte vilken repa men återkommer med exakta tider för övrigt så strulade tidtagningen på söndagen så det blev ingen finalkörning