Eftersom planerna finns på en lite vassare motor under vintern så inskaffades igår en 240 med insprutning.
Bilen har gått som isbil en vinter och hade därför Agadiffad bakaxel, fast numera med endast vänster axel hel...
Detta inträffade nångång under vinterns övningar, så alla bussningar till axeln var i princip borta.
Killen som ägde bilen hade tänkt repa axeln och hade därför rivit bort kåpan och tömt den på olja.
Bilen stod ca 2 mil söderut efter E4an så vi drog igång den och jag körde norrut, utan lysen, div detaljer som kofångare och utan regskylt fram.
La mig runt 100km/h och allt tuffade på, i ca 1.5 mil......
Med ett brak sa bakaxeln upp sig och låste vänster bakhjul....
Lyckades hålla mig på vägen och styrde in till kanten..
Nu stod vi på motorväg, med en bil som inte gick att flytta...
Traktor, vi skulle hitta en traktor..
Den vi har på garaget var på andra uppdrag, men vi lyckades hitta en L60 som vi skulle få låna.
Hittade dock inte några nycklar så efter 30min åkte vi tillbaks till bilen.
Lyckades rycka den bakåt med den andra bilen och efter ett tag så släppte axeln.
Iväg med Volvon på släptåg, killen som kör Audin tittar efter några hundra meter bak och gör tummen upp!
Jag visar tummen upp och sen bär det iväg!!
Upp i ca 80km/h i ca 80 meter....
Sen small det igen...
Nu visste vi ju vilken meducin som fanns så vi backade lite och sen drog vi vidare ca 200 m till innan det återigen låste sig...
Till sist kom vi fram och nu står den och skäms och väntar på att jag ska ta det jag behöver.
Kul med lite äventyr ibland!!
På pickisen slipas det vidare, sågade till listerna till flaket igårkväll oxå.
Ska lägga dom i olja så dom blir mättade.
//S