Hejhopp!
Skulle till norge var de ju tänkt, men letade hela veckan febrilt efter ett oljefilterhus till s50 (färdigt med uttag för oljekylare)- men utan resultat
Så jag monterade ett original m50 och hade då istället tänkt köra på kubbe, skruvat som ett tok hela veckan.. Eller egentligen ända sedan förra lördagen. Inatt då vi gjorde kväll och tittade på klockan upptäckte jag att jag skruvat i 24h i sträck(!)
Fick dessvärre göra kväll med en läckande oring i filterhuset, tyckte den såg "platt" ut då jag monterade ihop det och tydligen var den inte tillräckligt bra heller.
Men det fina är: BILEN LEVER
Allting gick bra med att först köra upp oljetrycket (fick dock riva lös insuget och modifiera startmotorn som inte vill passa mot m30 svänghjulet, sedan lirade det klockrent). Har 2kg oljetryck på startmotorn.
Vi sppolade även runt bränslesystemet och justerade in trycket, snacka om fina prytlar dom där aeromotive regulatorerna är! Man känner kvalitén då man justerar den.
Vill tacka brorsan Rille, Chris Häggquist och Jonas Back för assistans!
Här kommer några bilder, tagna av Jonas.
Diskretion:
Badass, han till höger alltså

Fronten ska få en lack senare..:
Med en tillfällig vevhusvent och ingen wastegate-pipa:
Stort tack till Fredrik Mehlin som fräste fram bränslepumpsfästena åt mig:
Detaljstudie:
Imorgon kommer jag nog ta the badbus och åka upp till kubbe, som åskadare. Idag kör jag damm-vippan hemma för att få bort allt bygg-damm ur lägenheten som Peab stökat ner. Äntligen klart med renoveringen nu