volvo 940/m90 svänghjul fråga
- DRIVERINBLACK
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
volvo 940/m90 svänghjul fråga
jag vet att de finns säkert ett par såna hära trådar på savar men orkar inte söka.
såhär är det. jag skulle vilja åka med enkelsvänghjul,sinter och 712 platta. men vill ej/orkar inte svarva om ett svänghjul från en m46.
så har ni några tips på sidor eller personer man kan vända sig till för att köpa ett (färdigt) kit eller svänghjul.
tack på förhand volvo lovers
såhär är det. jag skulle vilja åka med enkelsvänghjul,sinter och 712 platta. men vill ej/orkar inte svarva om ett svänghjul från en m46.
så har ni några tips på sidor eller personer man kan vända sig till för att köpa ett (färdigt) kit eller svänghjul.
tack på förhand volvo lovers
-
- Lite mer laddtryck
www.timosmotor.se har ett enkelmassehjul för -712-plattan.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Du kan ju ta svänghjulet från b230ft med m46 som har stumt hjul, dock får du använda 228mm tryckplatta..Jonathan Knutsson skrev:www.timosmotor.se har ett enkelmassehjul för -712-plattan.
Dänniz 073-8447664
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Går det inte alls att montera en 240mm koppling på en pottsvänghjul (940 med m46)? Alltså det är ju bara 6mm på radien det skiljer.. Någon som testat?Dennis Öhman skrev:Du kan ju ta svänghjulet från b230ft med m46 som har stumt hjul, dock får du använda 228mm tryckplatta..Jonathan Knutsson skrev:www.timosmotor.se har ett enkelmassehjul för -712-plattan.
Dänniz 073-8447664
Om inte så borde det väl gå att svarva ur de få millimetrarna som krävs. Det finns ju material att ta på.Dennis Öhman skrev:Går det inte alls att montera en 240mm koppling på en pottsvänghjul (940 med m46)? Alltså det är ju bara 6mm på radien det skiljer.. Någon som testat?Dennis Öhman skrev: Du kan ju ta svänghjulet från b230ft med m46 som har stumt hjul, dock får du använda 228mm tryckplatta..
Men går det att använda 240mm tryckplatta då? Man behöver inte stifta om?
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Minns på min gamla svänghjul, helt planfräst potthjul alltså, satt tryckplattan nära kanten vars kransen börjar, tror om man sätter tryckplatta 240mm på ett sånt hjul så går det utanför kanten, svänghjulet e smalare baktill än framtill mot kransen.. Men spelar det roll?Frpe82 skrev:Om inte så borde det väl gå att svarva ur de få millimetrarna som krävs. Det finns ju material att ta på.Dennis Öhman skrev: Går det inte alls att montera en 240mm koppling på en pottsvänghjul (940 med m46)? Alltså det är ju bara 6mm på radien det skiljer.. Någon som testat?
Men går det att använda 240mm tryckplatta då? Man behöver inte stifta om?
Dänniz 073-8447664
- DRIVERINBLACK
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
är svänghjulet från timosmotor något att satsa på eller är de bara skit??
jag vet att de går att fräsa upp svänghjulet från en m46. så att 240 mm lamell passar men orkar inte hålla på. heldre lägger jag ut en slant extra för ett svänghjul som är klart. än att hålla på själv. finns roligare saker att lägga tid på
jag vet att de går att fräsa upp svänghjulet från en m46. så att 240 mm lamell passar men orkar inte hålla på. heldre lägger jag ut en slant extra för ett svänghjul som är klart. än att hålla på själv. finns roligare saker att lägga tid på

-
- Lite mer laddtryck
- DRIVERINBLACK
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
Fick du nå svar? Ska oxå byta svänghjul och tryckplatta... Man måste väl ha ett förläng urtramplager oxå, läste att det finns enkelmasse och lamell från en D24TD som haft m90 oxå. 228mm lamell
Hur många mm är det annars på den standard man har till dubbelmassiga?
Hur många mm är det annars på den standard man har till dubbelmassiga?
Mvh Roger
Garaget
Garaget
- DRIVERINBLACK
- Lite mer laddtryck
- Kontakt:
Vilken firma blir det? Kanske kan göra två på samma gångDRIVERINBLACK skrev:har inte fått något svar än. (OSERIÖS FIRMA)
kommer be en lokal firma fixa fram ett svänghjul/koppling/tryckplata iställe.
Mvh Roger
Garaget
Garaget
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
En snubbe som du som frågar riktiga newbie frågor å har bara 5posts skall nog passa Dig för att baktala en seriös och väl ansedd motorfirma! Du bör oxå att dessa väl inarbetade firmor oftast består utav gubbar som inte har i intresse att glo på internet hela dagarna utan lever efter principen - vill man fråga nått så RING! Gissar allvarligt på att du en sån där folkskygg internet krigare som hellre mailar å smsar istället för att ta kontakt med personer i fråga å få svaren direkt, fast de e klart, de e ju bättre att smsa å se dum ut än å ringa å bevisa de! Alla var vi nybörjare from the beginning lyssna läs å lär istället för att gapa å skrika direkt!!
Nog offtopic nu, har du pengar köp färdigt, vill du lära dig så gör själv å gör 2 uppsättningar så kan du sälja den den andra...
No
Nog offtopic nu, har du pengar köp färdigt, vill du lära dig så gör själv å gör 2 uppsättningar så kan du sälja den den andra...
No
learning by trail and error