http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Lite slött med ras jo. Sitter diesellager i den, den övre sputtrade halvan hela varvet runt i staken.
Ska nog få ihop motorn på nåt sätt igen, om någon känner att den har en smidd lätt vev med 90mm slag att undvara å ett frächt 850 block skulle det va en bra början.
Överger nog inte vitmotor ännu, ska jag börja med någon annan motor undrar jag om jag inte kommer ge mig in på ett helt annat bilkoncept isåfall.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
har hört att diesel lagrena inte gillar höga varv! inget jag själv har fått erfara men jag sjäv kör med vanliga glyco lager från mekonomen och har inte haft några bekymmer med 8500rpm i två sesånger iaf!
vad kör du för lagerspel på vevstakarna?
tråkigt micke att du rasa! jag måste ha missat den vändan helt......många som gjorde stora ras under midsommar köpte du någon trisslot ? ja menar vad är oddsen att persåker skulle ha lager med sig !!som jag sa en brunodrive med lenco bakom din spis...kul att se dej uppe här hoppas det blir fler gånger...johan/oranga darten
Primer: De kan va så, inget rykte jag hör dock.. Kanske man får köpa glyco-lager igen, körde såna första sommarn å de e ju enda sommarn motorn hållit Sen tänkte jag att de nog va fint med orginal, men kanske inte då.
ProJump: De va kul att snacka lite skit med er! Å Tack för hjälpen med urtramp-lagret! Jag tror nog det blir att komma upp flera gånger, det var ju kul detdär!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
tråkigt men med 10100rpm och 93.5mm slag så är det nog inte så konstigt det blir grymma belastningar på allt. 31.5M/s kolvhastighet. fungerade inte varvstopen eller har du extremt lite svängmassa så den varvar vidare?
Jo, jag misstänker det är varvet som dödat den, ang. övervarvningen vet jag inte riktigt, kanske en kombination av de båda faktorer du skrev, sen körde jag varvstoppet på fuelcut, kanske borde kört ignition cut istället?
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek