Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Inlägg av Daniel 850 »

riktigt jävla tråkigt att de skulle bli såhär!! :evil: :evil:

kan nog säga med ganska stor säkerhet att vevstakslager har snurrat i staken först innan de skar på veven sen hål.... vilka lager åkte du med?

Mvh Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Fan va surt Micke :(

Nu när det blev sånt fint ryt i maskin.

Ringer dig nått sen.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

vad blir de för maskin om du överger vitmotorn?rödblock?
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Inlägg av Karl Buchka »

Fan vad synd att det blev ras. :(
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Lite slött med ras jo. Sitter diesellager i den, den övre sputtrade halvan hela varvet runt i staken.
Ska nog få ihop motorn på nåt sätt igen, om någon känner att den har en smidd lätt vev med 90mm slag att undvara å ett frächt 850 block skulle det va en bra början.
Överger nog inte vitmotor ännu, ska jag börja med någon annan motor undrar jag om jag inte kommer ge mig in på ett helt annat bilkoncept isåfall.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
primer
Forumsberoende
Inlägg: 893
Blev medlem: fre jan 06, 2006 11:33 am
Ort: skara

Inlägg av primer »

har hört att diesel lagrena inte gillar höga varv! inget jag själv har fått erfara men jag sjäv kör med vanliga glyco lager från mekonomen och har inte haft några bekymmer med 8500rpm i två sesånger iaf!
vad kör du för lagerspel på vevstakarna?
402m 10.096 @226km
201m 6.54 @180km
projump1
Lite mer laddtryck
Inlägg: 41
Blev medlem: sön jan 15, 2006 2:16 pm
Ort: mora/orsa

fan va surt

Inlägg av projump1 »

tråkigt micke att du rasa! jag måste ha missat den vändan helt......många som gjorde stora ras under midsommar köpte du någon trisslot ? ja menar vad är oddsen att persåker skulle ha lager med sig !!som jag sa en brunodrive med lenco bakom din spis...kul att se dej uppe här hoppas det blir fler gånger...johan/oranga darten
volvo 244 tic 75 -volvo 142 69 turbo automat-amazon 64 4d b30-
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Primer: De kan va så, inget rykte jag hör dock.. Kanske man får köpa glyco-lager igen, körde såna första sommarn å de e ju enda sommarn motorn hållit :roll: Sen tänkte jag att de nog va fint med orginal, men kanske inte då.

ProJump: De va kul att snacka lite skit med er! Å Tack för hjälpen med urtramp-lagret! Jag tror nog det blir att komma upp flera gånger, det var ju kul detdär!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

tråkigt men med 10100rpm och 93.5mm slag så är det nog inte så konstigt det blir grymma belastningar på allt. 31.5M/s kolvhastighet. fungerade inte varvstopen eller har du extremt lite svängmassa så den varvar vidare?
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Jo, jag misstänker det är varvet som dödat den, ang. övervarvningen vet jag inte riktigt, kanske en kombination av de båda faktorer du skrev, sen körde jag varvstoppet på fuelcut, kanske borde kört ignition cut istället?
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Det är bättre att köra fuelcut än ignitioncut.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Hade du både progressive limit och hard limit = fuelcut?
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

jepp, progressive limit: Fuel% cut å Hard limit: Fuel 100%Cut. Cut effect: Adaptive
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Limit ignition trim?
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

den står på -5gr tror jag
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Skriv svar