Jensas B18 comp Vega.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
bara ett par mindre grejor nu sen hoppas jag den klarar besiktningen i morgon.
det blir jag, conny kompa, ann-mari och erik wiklund som teamar den här tävlingen då de andrar inte har fått semester än. vi lastar i kväll och åker tidigt i morgon.
vi kommer mest troligt bara köra fredagen men inget är 100% spikat i sten vi kanske åker ett par rundor på lördag om det känns rätt och vi hittar nån stans att bo.
vet inte vilken klass vi ska åka? kanske super Street? jag får inte åka i Street klasen tyvärr med rören i motorrummet.
vi börjar på 1.3 bar laddtryck och 201m körningar sen får vi se hur det går och ökar på eftersom.
det blir jag, conny kompa, ann-mari och erik wiklund som teamar den här tävlingen då de andrar inte har fått semester än. vi lastar i kväll och åker tidigt i morgon.
vi kommer mest troligt bara köra fredagen men inget är 100% spikat i sten vi kanske åker ett par rundor på lördag om det känns rätt och vi hittar nån stans att bo.
vet inte vilken klass vi ska åka? kanske super Street? jag får inte åka i Street klasen tyvärr med rören i motorrummet.
vi börjar på 1.3 bar laddtryck och 201m körningar sen får vi se hur det går och ökar på eftersom.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Jens har hunnit med två stycken repor idag.
Första:
60fot 1.638sek
201m 7.32sek 152km/h
Andra:
60fot 1,56sek
201m 7.2sek 134km/h
Han tappade ett laddtrycksrör just innan 201m
Allt annat har gått bra men nu är det som vanligt i piteå regn regn regn.
Återkommer med mer info om vi får köra något mer.
Första:
60fot 1.638sek
201m 7.32sek 152km/h
Andra:
60fot 1,56sek
201m 7.2sek 134km/h
Han tappade ett laddtrycksrör just innan 201m
Allt annat har gått bra men nu är det som vanligt i piteå regn regn regn.
Återkommer med mer info om vi får köra något mer.
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
070-3367069
Här nere är det soligt och varmt som satan 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det vart bara två repor som sagt va på grund av regn
första repan va ett test på grund trycket 1.2 till 1.34 bar beroende på rpm. 11.5/180 men jag tror jag släppte före mål?
andra repan hadde vi ca 1.4 bar och den kändes mycket starkare i starten med 1.56 60 fot men det gick lite på sladd och det spann då jag kanse inte värmde däcken tillräckligt eller om det va nått med banan? sen släppte tryckrör vid turbon redan efter ca 120meter.
tredje repan så justerade vi lite däcktryck som va 0.39 i ena däcket och 0.48 i det andra så båda låg på 0.45bar.
sen ökade vi trycket till 1.6bar och mappade till lite där den gick fet vid 5000rpm (hadde varit ca 0.66 i lambda där på de tidigare reporna också
) ivriga som små barn så stod vi i upp liningen men just då det skulle bli vår tur så va det dax att stänga för kvällen
och att vi skulle få köra mycket i morgon
men vi hadde bara möjlighet att va där en dag så det vart ingen fullgas repa.
men man är desto mer peppad till fällfors nästa helg
då ska jag köra tills man är nöjd eller tills bilen går sönder hoppas jag.
tack till teamet som hängde med
jag fick även väga bilen där för första gången och den hade 495kg fram och 600 bak=1095kg race vikt med mig och lite datorer mm i bilen. lättare än vad jag vågat hoppas på.

första repan va ett test på grund trycket 1.2 till 1.34 bar beroende på rpm. 11.5/180 men jag tror jag släppte före mål?
andra repan hadde vi ca 1.4 bar och den kändes mycket starkare i starten med 1.56 60 fot men det gick lite på sladd och det spann då jag kanse inte värmde däcken tillräckligt eller om det va nått med banan? sen släppte tryckrör vid turbon redan efter ca 120meter.
tredje repan så justerade vi lite däcktryck som va 0.39 i ena däcket och 0.48 i det andra så båda låg på 0.45bar.
sen ökade vi trycket till 1.6bar och mappade till lite där den gick fet vid 5000rpm (hadde varit ca 0.66 i lambda där på de tidigare reporna också



men man är desto mer peppad till fällfors nästa helg

tack till teamet som hängde med

jag fick även väga bilen där för första gången och den hade 495kg fram och 600 bak=1095kg race vikt med mig och lite datorer mm i bilen. lättare än vad jag vågat hoppas på.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- motorvictor
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 38
- Blev medlem: lör okt 25, 2008 10:59 pm
- Ort: umeå/överboda
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
du kan läsa om motorns uppbyggnad och vid sidan 14 så börjar vi bromsa den i vår dyno. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195Xuri skrev:vad räknar ni för effekt i kärran ? 3-350?
ca 340hk första repan med 1.2-1.3bar ladd. tredje repan som inte vart av skulle den gett ca 420hk.
Kod: Markera allt
Vehicle Weight
In Pounds
(2433)
Rear Wheel
Horsepower (315whp)
Estimated
E.T (11.5)
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån jul 12, 2010 9:56 am, redigerad totalt 3 gång.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ja det va synd men du kan ju komma och hälsa på med far nån kväll.motorvictor skrev:jäklar att jag missa dig. jag kom upp på lördagen
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nu har jag monterat och kalibrerat in en G mätare jag köpt av pelle_w här på forumet till min wbo BB lamda.
den visar -2.5G till +2.5G på en 0-5v skala som passar de flesta motorstyr system eller data loggers
den visar -2.5G till +2.5G på en 0-5v skala som passar de flesta motorstyr system eller data loggers

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag vill ha mer info om g-krafts givaren men jag tycks inte kunna få tag på "pelle_w". Så läser du detta får du gärna slänga iväg ett pm.
Just det jens. Har du tunat nått på transbrake för att snabba på spoolup? Hur långt tid behöver du stå och nöta converter?
Försöker få lite referenser på hur långt tid ni andra behöver på er.
Just det jens. Har du tunat nått på transbrake för att snabba på spoolup? Hur långt tid behöver du stå och nöta converter?
Försöker få lite referenser på hur långt tid ni andra behöver på er.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
pellew hette han vist på forumet. http://forum.savarturbo.se/profile.php? ... ile&u=1864
jag kan pm hans nummer om du vill?
lätt att ställa in också.....
-2g=0.5v
-1g=1.5v
0.0g=2.50v
1.0g=3.5v
2.0g=4.5v
du kan slå mig en signal på 0738063737 angående converter stallning. vi sjusterade in det mesta i bänken men det tar för lång tid nu ca 4 sekunder. men med en friskare motor så kommer det gå fortare. 26 grader stumm och lamda 0.85 stallar bäst.
jag kan pm hans nummer om du vill?
lätt att ställa in också.....
-2g=0.5v
-1g=1.5v
0.0g=2.50v
1.0g=3.5v
2.0g=4.5v
du kan slå mig en signal på 0738063737 angående converter stallning. vi sjusterade in det mesta i bänken men det tar för lång tid nu ca 4 sekunder. men med en friskare motor så kommer det gå fortare. 26 grader stumm och lamda 0.85 stallar bäst.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har loggat 1.25G i 142 på en 1.62 60 fots start. hoppas kunna komma upp mot 1.35G i vegan med årets motor.Tjernell skrev:+3g hade Mats Eriksson PM1 på 5.98 repan på Santa Pod. Jag va in å fick en genomgång av deras Race Pac uppe i Sundsvall.
Har du nått att sikta på..
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21742
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
håller på att göra bilen klar till i morgon fällfors då det blir att fortsätta justera där vi avslutade i piteå.
har fixat nåra småsaker men inga stora grejor, ska ladda 1.6bar nu så vi får se om den blir lite vassare.
har ett ny byggt sug rör iallafal l:hihi:
hade tänkt fixa huv och en massa andra små grejor men det vart mycket andra jobb och en förkylning med nackspärrs i mellan som tog timar från garaget.
har fixat nåra småsaker men inga stora grejor, ska ladda 1.6bar nu så vi får se om den blir lite vassare.
har ett ny byggt sug rör iallafal l:hihi:
hade tänkt fixa huv och en massa andra små grejor men det vart mycket andra jobb och en förkylning med nackspärrs i mellan som tog timar från garaget.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor jul 15, 2010 6:12 pm, redigerad totalt 2 gång.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/