okej ja men de blir nog braNicklas skrev:jo ja ska ha ett fäste i bakkant som går runt pumpen och ner till insugsflänsen. samt ett lager på en axel som ska svarvas ock svetsas fast mitt i drevet på pumpen och som sen skruvas i lådan.( likt en vevstake med lagret i storändan) dom kommer sitta stumt.
ja kommer köra med rem. dom går att vrida rätt mycke i sidled så ja tycker att de borde vara relativt enkelt att justera till dom. vet en 6,2a som gick fint fast pumpdrevet satt en hel kugg fel. den pumpen va vriden tills den gick bra.
B_Christoffersson skrev:frännt![]()
jag tror dock att du måste bygga fästet i lite grövre matrial samt montera ett fäste av något slag i bakkant på pumparna
som de är nu tror jag de finns stor risk att pumparna kommer vikas in mot motorn när du startar den
för pumpen är ganska tungdriven och de bler en jäkla belastning i sidled
annars mycket fränt bygge
ska du köra med t -kors på spridarrörena så båda pumparna förser 1 spridare med diesel i rätt tändföljd så att säga
jag vet av en volvo 740 turbodiesel som gjort så även den har dubbla dieselpumpar
dock måste man vara otroligt noga så båda pumparna skickar bränsle exakt lika och de vet jag att han haft problem med trots att han kör kedjedrift mellan pumparna
ska du ha rem eller kedjedrift
dock är de inte säkert du behöver lager i framkant på pumpaxeln
den har ett riktigt kraftigt lager inne i pumpen orginal
dom brukar inte ens byta de lagret når dom renoverar pumpen för de är nästan aldrig slut så sa han i alla fall på hedqvist dieselservice som renoverar dessa pumpar som jag har pratat med mycket om dessa pumpar då jag har haft ca 10 st 6,2 or genon åren
de sitter ju inte heller nå lager så håller axeln orginal
utan pumpen går ju bara in i transmission kåpan och drivs av de yttre kamaxeldrevet men är helt olagrat förutom inne i pumpen då