Smokey skrev:B_Christoffersson skrev:
till vem är den dära toppen gjord åt måste jag ju få fråga och när är den gjord
och är de en uniflowtopp eller en steg 4 topp eller liknande
och vad tycker du är orsaken till att denna att den inte gav mer effekt än vad den gjorde jag ser nämligen inte nå fel som du tidligen gör
Räknade med att den frågan skulle komma
Jag tänker inte hänga ut ägaren till topplocket då det gagnar ingen och framför allt inte han

Vad ni har för namn på era topplock har jag ingen aning om men du bör själv med dina kunskaper se vad det är för modell/namn
Du ska dock få några ledtrådar till problemet med topplocket. Och detta för att återkoppla till många intressanta och tekniska inlägg från en del kunniga topplocks filare på forumet
"Area" "Gashastighet" "Positionering av dessa enheter i kanalen"
Och då har jag inte taget med bilden från förbräningsutrymmet som hade radat upp ett antal frågeställningar till när det gäller förbränningsoptimering....
Over and out, Tackar för mig och tänker avregistrera mig från detta forum. Detta blir härmed mit sista inlägg

inte behöver du sluta skriva men kom gärna med namn och vilken motor de suttit på
de är ju ganska lätt att tappa effekt om de tex inte sitter rätt kam i motorn
speciellt om någon med flödesbänk i norrland har räknat på kamaxeln
sen varför jag undrade vilken topp de är är pga om de är en steg 5 så har ni endast köpt en topp
uniflowtopparna säljs inte lös utan endast på kompletta motorer vi byggt
att de sen kan se med ögat vad som är fel på area och gashastighet måste vara imponerande
de är inte så att ni kört med fel kam efter diverse uträkningar mm
eller liknande
sen bör du ju veta angående din optimala förbränningsoptimering att man får inte tillägga nå matrial i förbränningsrummet som din nya topp kanske har
vilken kam hade ni nu till denna topp och vad hade ni framför allt för gasare
du skrev att ni fick mer effekt med annan topp kam och mukinigasare
som sagt de är ingen lek att få ur effekt ur en sugmotor och de behöver endast vara 1 fel så dalar effekten enormt
så lägg upp ett motorrecept innan du sågar toppen och skriv vem som köpte toppen
sen efter som alla andra har bytt namn så borde de väl inkludera dig
jag tror knappast ditt namn är smokey och jag tror inte do bor i en stad som heter west coast
att sen kasta skit och sen vara anonym när man frågar om fakta
finns de inte ett antal regler om de på denna sida och dom borde väl gälla alla i så fall