TurboMotherTrucker S-10a (6.08s-403km/h med Camaron)
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Jäkligt fränt, grattis
Var tyvärr inte där och såg

Var tyvärr inte där och såg

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Tackar, skönt att vi fick köra nån repa denna blöta helg..
Förlängde wheeliebarsen inför denna helg på Mantorp, och det verkar ha gjort sitt, pickisen känndes mjukare iväg och gick rakt o snyggt, bara att åka med liksom.
Med samma ladd som finland 2-2.1bar så åkte vi 1.06 60fot 4.40s 260km/h på 201m 6.83s 322km/h på 402m
Ser ut som vi ska ta oss till Sundsvall 20-22 augusti.
MVH
Förlängde wheeliebarsen inför denna helg på Mantorp, och det verkar ha gjort sitt, pickisen känndes mjukare iväg och gick rakt o snyggt, bara att åka med liksom.
Med samma ladd som finland 2-2.1bar så åkte vi 1.06 60fot 4.40s 260km/h på 201m 6.83s 322km/h på 402m
Ser ut som vi ska ta oss till Sundsvall 20-22 augusti.
MVH
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 760
- Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
- Ort: luleå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21739
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
mäktiga tider och slutfarter !
orkar du lite snabbt redogöra lite om vad du kommit fram till om wheelibars? hur långa och hur ska de sitta fast i bakaxeln och hur mycket svikt ska de ha och hur mycket de ska gå ned mot marken och vart på banan, höjd över marken, hur man får de att ligga lika mycket mot asfalten och lite sånt. väldigt lite snack om sånt och få som har koll tror jag.

orkar du lite snabbt redogöra lite om vad du kommit fram till om wheelibars? hur långa och hur ska de sitta fast i bakaxeln och hur mycket svikt ska de ha och hur mycket de ska gå ned mot marken och vart på banan, höjd över marken, hur man får de att ligga lika mycket mot asfalten och lite sånt. väldigt lite snack om sånt och få som har koll tror jag.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Jens Gustavsson skrev:mäktiga tider och slutfarter !![]()
orkar du lite snabbt redogöra lite om vad du kommit fram till om wheelibars? hur långa och hur ska de sitta fast i bakaxeln och hur mycket svikt ska de ha och hur mycket de ska gå ned mot marken och vart på banan, höjd över marken, hur man får de att ligga lika mycket mot asfalten och lite sånt. väldigt lite snack om sånt och få som har koll tror jag.
Långa wheelie bars tar hand om ett hjullyft mjukare och vill då inte lyfta bakhjulen så som ett par förkorta har lätt för att göra.
Är man på en bana med bra fäste och råkar ha en lite trött maskin kan kan man få problem att få igång hjulen, alltså få ett kontrollerat spinn, då kan man sänka barsen lite och då avlasta bakhjulen.
Kan också styra bilen i viss mån med wheeliebarsen, bra fäste vill bilen normalt gå vänster när framhjulen hänger i luften, sänker man då höger WBhjul så avlastar men höger bakhjul.
Längden beror lite på hur fort man ska åka.
De som satt på pickupen var 160cm långa. Förlängde dem nu till 210cm
Pro mods brukar åka med ca:260cm
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21739
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
bra förklarat och man ser ju tydligt hur de jobbar på filmen
vad har du på hjulen som är vitt?
intressant det du säger om kontrollerat hjulspinn snackar man om en viss % eller är det mer på känn? jag har märkt att det oftast blir bättre med lite spin själv också på mina trötta bilar
, min snabbaste repa så spann det lite och jag hade de mindre DOT gatdäcken på. den hämtar sig bättre vid växligen till tvåan då motorn inte boggar ned i varv lika mycket också.
jag skulla vilja snacka lite big stuff3 sprut med dig nått framöver när kan man ringa?

intressant det du säger om kontrollerat hjulspinn snackar man om en viss % eller är det mer på känn? jag har märkt att det oftast blir bättre med lite spin själv också på mina trötta bilar

jag skulla vilja snacka lite big stuff3 sprut med dig nått framöver när kan man ringa?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn