Erland Cox skrev:Det är ju vettigt med samma kompression på topparna så cc är inte fel. Det är kanalerna och förbränningsrummets utförande som gäller och inte att ha mer komp än alla andra. Lika villkor, inga fördelar som man kan utnyttja mer än utformning på kanaler och förbränningsrum innanför reglerna.
Erland.
men om man inte får plana sin topp efter önskat kompförhållande så kan man ju inte få fräsa av någon annan yta heller
den ska ju trots allt köras i en bromsbänk och de är ju de resultatet man vill få så bra som möjligt och givetvis spelar ju kompförhållandet in då och de måste man väl få välja valfritt
ska alla ligga på samma komp och ingen får resa någon kanal och i prencip alla komemr köra med samma ventil diameter så är de ju nästan samma toppar allihopa då ingen får tillföra nå matrial heller
de blir ju typ radiesäte och fila lite runt styrningen, fixa innerradien lite som gäller då med 30/70 rum och alla kommer ligga inom 10 hk skillnad beroende på hur bromsören och bänker sköter sig
missförstå mig inte jag tycker de hära är en rolig sak och de har jag även diskuterat med norrback om tidigare då de gjordes en liknande sak på nå fyrhjulingstoppar men ska man inte få lyfta effekten mera och göra en topp om man vill så kommer de bli väldigt lika
som de är just nu så vet jag inte om de är någon ide att lägga ut dessa pengar som man behöver till annat om man ändå bara får göra en halvbra topp
hade man gjort liknande sak på tex en cheva 350 så hade skillnaden blivit mycke större och där kommer även en annan rolig aspekt in för då måste man göra 2 toppar likadana och porta och trixa i 16 kanaler och då först börjar man se skillnaden på saker som är gjort i topparna