linkan_racing skrev:gör med hastighetsmätaren då
finns juh gps

närå har inte kommit dit i värsta fall besikta med cykeldator men, analog mätare vill man juh ha. får modad lådan annars
Hur skall du göra plenumet? Alu eller plåt? Sitter också och skissar på ett nytt plenum, behöver kolla upp alurör med 45mm innerdiameter samt 4" för plenumet. Vilken tjocklek på plåten tror du räcker?
Tänkte göra nåt liknande denna lösning:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... c&start=75
/Peter
Plenumet blir i plåt. Ska du göra som robin gjort till sin m30? med 4"? kan nog bli bra. annars försök göra så runda former som möjligt, finns juh en anledning varför gastuber är runda.... har sett flera plåt plenum med 1mm plåt som har funkat bra så länge de är ganska runda. så kör 1/1.25/1.5 mm blir nog bra.
jag ska börja göra plenumet när jaf har plattorna mot gasarna samt trattarna till veckan. självklart har jag en skiss i huvet hur jag har tänkt, sen hur jag manipulerar slutresultatet vet man aldrig....
... men hade tänkt nått i stilen med 1.25 bocka till ett U sedan snekapa samt att den ska vara längre än plattan som den är böjd mot så man kan använda plåten som blir över vid anslutnigen att böjja och täcka igen se bild1
och slutresultatet blir i stil med
detta är för insprutning men bara göra den lite större så tror jag de blira bra, iaf så jag ska göra... men vi får se blir snygga plenum om man gör som ppf gör i alu fast i plåt med.