Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

j björk skrev:Kul att det verkar flyta på igen för dig efter allt elende :thumbright:
Tack Björk :)

ja det känns för jädra bra att kommit igång igen efter sin lilla svacka :thumbright:
Idag blev där inte så mycket gjort i mitt garage, jag var iväg och mappade en turbo kadett som ska köra på emmaboda, sista justeringarna blir förhoppningsvis klara imorgon :thumbright:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Förhoppningsvis bromsning nästa vecka :thumbright:
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

452hk / 505nm vid 1,8 i ladd,,,860 graders avgastemp 23,5 graders tändning på full mutter

Valde att inte gå längre, motorn är ju trots allt en standard Croma från 1989. Men visst det håller säkert för 500-520hk, känns lite dumt att chansa, bättre att köra och burna lite.
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

cool..
skaru te actionmeet?
med eller utan bil spelar ingen roll,, vi lär tjöta lite skit ;)
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Kadett4wd skrev:cool..
skaru te actionmeet?
med eller utan bil spelar ingen roll,, vi lär tjöta lite skit ;)
Halloj mannen :)

jag vill inget hellre än upp till mantorp och tjöta skit, men dessvärre bestämde min bror sig för att gifta sig på det bästa evenemangets datum :/

fii fan vad det lilla aset går, samma vikt/effekt som en 900hk++ supra :D
PSIMotor.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

mycke pulver i en liten fiat.. :) :thumbright:
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

ahh va synd.

vi ska ned med två eller tre effektstinna Audis härifrån, få se hur det går.
ingen av dem funkar just nu *S*
G.Nauta
Forumsberoende

Inlägg av G.Nauta »

Kadett4wd skrev:ahh va synd.

Du får stå med piskan! Kan aldrig bli för många vilda Audi bilar! När ska du dra ner gammel kadetten och köra då? :wink:

Mattias! Du har verkligen lyckats att få en av världens fulaste bilar skit frän :hihi: Riktigt tufft! :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

G.Nauta skrev:

Du får stå med piskan! Kan aldrig bli för många vilda Audi bilar! När ska du dra ner gammel kadetten och köra då? :wink:

Mattias! Du har verkligen lyckats att få en av världens fulaste bilar skit frän :hihi: Riktigt tufft! :thumbright:
Den står juh med motorn isärriven. men en tanke föddes häromdagen.
Dock stötte jag på patrull, splinesena på lamellerna var allt annat än redo för en match.
Och Dalhems hade inget hemma förrens om två veckor, försökte få dem att borra bort nav ur kompletta lameller också, men de ville inte *S*
Tanken var RSbanan.

Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

träffa på nå bekant till dig me en uno i mantorp, den rörde på sig riktigt duktigt!! :thumbright:
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

G.Nauta skrev:

tack ska du ha, kul att höra =)
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

larsat skrev:träffa på nå bekant till dig me en uno i mantorp, den rörde på sig riktigt duktigt!! :thumbright:
ja jimmie var upp med sin, han körde 10,63 med en helt standard uno kaross och chassi, dessutom slitet sådant =)
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Hittade en felkälla idag eller rättare sagt två, provtryckte turbo systemet idag, man kan väll inte direkt säga att det var tätt haha, och en 10cm lång spricka i grenröret, grenröret spelar dock ingen roll för det håller tätt, men jag får fixa allt pysade. Då lär man få en flock med hk till och lite tidigare ladd =D

Ska höra med Möllerstedt om han har några biffiga spridare till mig så jag kan göra en mapp till, fast då på e85 hoppas på 510-520hk, sen är turbon definitivt i botten =)
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Var på Vallåkraträffen med Ts Motorsport och bromsade bilar hela helgen, Riktigt kul! :) skulle försöka dra av en 500 hästars repa med fiat i slutet på söndagen men då råkade Sverker köra över handkontrollen som styr bänken, så det vart inget :/.

Men en annan historia kan jag dra.

Eftersom jag gått på sträng diet sen i höstas så har ju kroppen vänjt sig vid en viss sorts mat, skulle detta brytas med en massa chips, ostbågar och onyttiga mackor, tja, då hamnar man i den sitsen jag gjorde.

Skitnödigare än en iller på tjack sökte jag mig in till MDS lokal för att låna skitan där. Jo det gick bra enligt föreståndaren som tittade på mig och fattade att det var akut!. ( kan ha varit mitt sätt att gå på, ansiktsfärg eller att jag helt enkelt slöddrade när jag pratade då musklaturen inte fungerade normalt och all ansträngning gick åt att hålla den jädra fisringen så stängd som möjligt. Någon liten svikt i systemet måste där ju bli av allt detta kämpande)

Hur som helst så visades jag var skitan var, det var i en liten skrubb, jag hann skymta lite tjejklädder i min yrsel och jakt efter skithusstolen.
Tänkte lixom inte mer på det utan KASTADE ner brallorna, röven hann bara halvvägs till den förövrigt nerkissade ringen (vilket jag inte kunde bry mig mindre om för tillfället) innan jag sköt ut ett ENORMT lass med avföring.

Då slog det mig att killen/tjejen,, hmmm snarare monstret som varit där innan mig tydligen måste gått på något än värre än det jag gjort!!! HUR FAN ÄR DETTA MÖJLIGT!!.
Ventilation var inte uppfunnet när dom reste detta skithuset på plats det är ju en sak som är säkert!

Min bajs blandade sig med *sakens* bajs och den hemskaste doften jag kan erinra slog mig.
Kroppen hade bestämt sig! ALLT ska ut och det krampade nått fruktansvärt när det bara skyfflades kilovis ur mitt stackars anus.

Helt plötsligt öppnas dörren och jag hör två tjejer som kommer in... GODE GUD!! BARA DET INTE ÄR DE SNYGGA MDS BRUDARNA!!!
Jo men visst fan skulle det vara det!,, varför inte lixom?!??!

Jag hade en viss tur iaf för dom spelade som fan i lokalen, och samma låt hade mest gått hela dagen så jag hade lärt mig när och hur basen slog, då passade jag på att basa lite själv inne i min ensamhet ihopp om att dom inte skulle märka något.... Vilket jag tror dom gjorde ändån.. ATTANS jag är nog upptäckt tänkte jag.
Men jag satt kvar med värsta sten ansiktet i hopp om att dom skulle dra sin väg!... gjorde dom det? NEJ, varför skulle man ha den jävla turen!

Jag stod fan inte ut i doften och hade dessutom bråttom då nästa bil skulle upp i dynon. jag får helt enkelt chansa på att bägge två är födda utan luktsinne eller att de har någon sjuk perversitet till sådana här saker.

Kom igen nu Matte!! upp med brallorna, spruta ner hela skithuset i den totalt värdelösa Eldorado tvålen så kanske de inte märker något!!!
Dåligt val!, Det luktade än värre en blandning mellan 80tals wonderbaum och monster bajs.
Bara en sak återstår! smäll upp dörren och ta på dig ditt värsta Chuck Norris ansikte och var cool nu.
-Du ÄR cool, du skiter som en karl ska!!,,, hmm eller en som käkar direkt från vägdikena, vilket som!

Öppnar dörren och känner den friska luften fylla mina lungor återigen, för att 2 sekunder senare känna odören flytta sig i allt för hastig takt mot brudarna 2m bort, jag hinner inte springa!!! FAAAAN!

Istället lutar jag mig lite porrigt (ja så porrigt det nu kan bli) mot dörrkarmen och söker ögonkontakt med dom för att visa att jag inte är rädd trots lukten. - Detta är fan bara en naturlig sak man gör, sen att jag lyckades omvandla det till någon sorts stridsgas hör inte hit!!

-Hej tjejer (utbrister jag)
- Hej Hej (sexiga tjejer)

Sedan händer det! jag tror odören hunnit fram!! då den ena får en konstig ansträngning i ansiktet.

-Ha det bra tjejer säger jag, sedan lägger jag benen på ryggen och springer ut i friheten.

Jag undrar vad deras samtalsämne var efter detta?!?
Vi har iaf garvat röven av oss åt detta hela helgen :)

Mvh Matte
PSIMotor.
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck

Inlägg av JBlom »

Hahahaha så jäkla skönt gjort. :)
:hihi:

Styggt med pulver i den lilla bilen oxå du! :)
Skriv svar