Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Grymt häftigt!, imponerande :thumbright:
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

JohanK skrev:Grymt häftigt!, imponerande :thumbright:
tackar :)

Det är rätt bra med tanke på vad är gjort, det mesta är original.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

Hittade en liten annons i en biltidning från -87. 8)

Bild
SkogenRacing Gävle
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Eftersom chassit som motorn sitter i idag är rent livsfarligt och vobblar över hela vägen som en utvecklingsstörd på tjack.

Så bestämde jag mig för att köpa nytt, eller ja nyare och stabilare, speciellt eftersom jag tänkt att kanske en dag komma upp i 600hk+ så kan det vara en fördel om man kan gasa fullt utan att bränna rakt ner i diket och dö en fruktansvärd död

Sen är det faktiskt jävligt drygt att sitta i en helt rensad uno med stummonterad motor och drivlina, ja man börjar bli gammal helt enkelt :D

Den nya bilen har samma motorfäste som den motorn jag använder mig utav i fiaten.
Planen är väll den att jag ska besiktiga bilen som den är, dock utan turbo.

Jag ska behålla inredning och el hissar, ja hela kittet helt enkelt.
Jag är ju som sagt mer intresserad av trimning och motorteknik så viktökningen gör mig inte speciellt mycket.

Det viktiga är utvecklingen under huven och bromsningarna för att se vilka förbättringar man gjort.
Sen så ska bilen rulla på gatan, till och från jobb, till affären, in till stan för bus.
Då kan det faktiskt vara ganska skönt att ha vindrutetorkare som fungerar och värme i bilen.

Nya karossen bilder nedan

Bilen i fråga är en Fiat Tipo GT



Bild

Bild
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

ahhh... påminner mig om min gamla Ascona.
den var 'tipogrön' :) och ca 430hk,, värst i stan 1995 ;)
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Kadett4wd skrev:ahhh... påminner mig om min gamla Ascona.
den var 'tipogrön' :) och ca 430hk,, värst i stan 1995 ;)
Tipogrön is the shit :)

Min ska dock förbli vit med Abarth kittet på :)
Blir nog till att montera vatten intercooler så man kan vara riktigt diskret och slippa allt skit i fronten.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

därav jag målat IC´n i kadurren svart ;)

Motorn är helt klar där nu, kammarna tajmade å så..
Kanske kanske ska jag upp me motorn i bänk nu i vinter..
Det beror på om ja kommer iväg till SydAfrika på jobb.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

Kadett4wd skrev:därav jag målat IC´n i kadurren svart ;)

Motorn är helt klar där nu, kammarna tajmade å så..
Kanske kanske ska jag upp me motorn i bänk nu i vinter..
Det beror på om ja kommer iväg till SydAfrika på jobb.
Jo det är oxå ett knep :)

ja jag tycker du ska ge den vad den tål i bänken, kanske kört en pt67 ellelr 71 billet i henne och låta henna sjunga ut till 900hk? :D
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
S-performance
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jul 17, 2009 2:51 pm

Re: Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)

Inlägg av S-performance »

Nu banan går hon fint! nu när framvagnen sitter still igen! infästningarna var helt borta! men med lite 2och 3mm plåt och lite svets så går hon som ett lok! :hihi:
Team Bonnmeck!
Performance center syd
Skriv svar