Planering av isbilsmotor

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Planering av isbilsmotor

Inlägg av Bjoern_ »

Ja tjenare...

Jag hade tänkt börja bygga på en 142 som ajg ska köra på isen i vinter... (snön har ju som börjat falla så man börjar bli lite stressad :P) skämt å sido...

recept :

B20
*Planad topp (ev hårdare ventilfjädrar, Hur mkt ska jag plana ?)
*Dubbla SU (ev att jag bygger några egna trattar...)
*Lättat sväng ( hur mkt ska jag lätta ? Hade endast tänkt borra lite hål i det å se hur lätt det blir)
* Hemma svetsat extraktorgrenrör (Hur långa ska rören va på en sugmotor ? Hur stor innerdiameter?)
*3" simons ss

Effekt cirkus ?

Tack på förhand..
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Cassius »

Varför inte köra budget turbo? Blir troligen mer effekt och minst lika billigt! En turbo hittar du för 1000kr, kör på nån trycktätad gasare du har liggandes, adapter på org grenrör och ingen IC! Borde kunna mata mellan 150 och 200häst beroende på ladd :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Blir svårt att få till ett billigt turbo bygge med tillräcklig respons för att det ska bli lika skojj att åka på isbana som med sugmotor.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Planering av isbilsmotor

Inlägg av Jens Gustavsson »

Bjoern_ skrev:Ja tjenare...

Jag hade tänkt börja bygga på en 142 som ajg ska köra på isen i vinter... (snön har ju som börjat falla så man börjar bli lite stressad :P) skämt å sido...

recept :

B20
*Planad topp (ev hårdare ventilfjädrar, Hur mkt ska jag plana ?)
*Dubbla SU (ev att jag bygger några egna trattar...)
*Lättat sväng ( hur mkt ska jag lätta ? Hade endast tänkt borra lite hål i det å se hur lätt det blir)
* Hemma svetsat extraktorgrenrör (Hur långa ska rören va på en sugmotor ? Hur stor innerdiameter?)
*3" simons ss

Effekt cirkus ?

Tack på förhand..
vilken kam?
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

skulle köra S eller R kam av volvos kammar annars någon KG
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Re: Planering av isbilsmotor

Inlägg av Bjoern_ »

Jens Gustavsson skrev:
Bjoern_ skrev:Ja tjenare...

Jag hade tänkt börja bygga på en 142 som ajg ska köra på isen i vinter... (snön har ju som börjat falla så man börjar bli lite stressad :P) skämt å sido...

recept :

B20
*Planad topp (ev hårdare ventilfjädrar, Hur mkt ska jag plana ?)
*Dubbla SU (ev att jag bygger några egna trattar...)
*Lättat sväng ( hur mkt ska jag lätta ? Hade endast tänkt borra lite hål i det å se hur lätt det blir)
* Hemma svetsat extraktorgrenrör (Hur långa ska rören va på en sugmotor ? Hur stor innerdiameter?)
*3" simons ss

Effekt cirkus ?

Tack på förhand..
vilken kam?
Funderar på K... satt en k-kam i min epa när den brann upp så jag måste ta vara på den :P hehe ...

fast har också funderat på om jag inte ska kasta ner min b23:a ... och på med dubbla SU, hemma svetsat grenrör sen typ en annan kam .. ev 405 topp med orginal k-kam ? (annars väldigt glad om tips där jag kan köpa en "ny" k-kam)
Skriv svar