Heavy metal bmw:n
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 733
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
- Ort: Örebro
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Ja, man vill ju gärna att det ska hålla ihop..
Och gärna tåla lite markontakt
Någon lättviktare blir det väl tyvärr inte, inget i drivlinan är ju direkt lätt, och inte grundbilen heller..
Vissligen väger väl inte det som är kvar av grundbilen många kilon.
Förtsätter att vikta upp:

Fotgängarskydd är ju populärt nu för tiden, så det måste ju vara bra med något som tar emot fötterna
Eller gräskanter, sandfållor och dyl.
Och gärna tåla lite markontakt

Någon lättviktare blir det väl tyvärr inte, inget i drivlinan är ju direkt lätt, och inte grundbilen heller..
Vissligen väger väl inte det som är kvar av grundbilen många kilon.
Förtsätter att vikta upp:

Fotgängarskydd är ju populärt nu för tiden, så det måste ju vara bra med något som tar emot fötterna

Eller gräskanter, sandfållor och dyl.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Nu får nog nedre infästningen till spoilern räknas som färdig:

Hållfastighetstest, bedömd ok


Hållfastighetstest, bedömd ok


Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Serious shit your building, I've been following this for a while.. Keep it updated!
Spotted In Narvik
- 1987 Ford Scorpio 2.0i CL
[x] 86 Volvo 240 GLE - Sold
[x] 2 -86 & 1 -85 Saab 900 - All rallyproject
- 1987 Ford Scorpio 2.0i CL
[x] 86 Volvo 240 GLE - Sold
[x] 2 -86 & 1 -85 Saab 900 - All rallyproject
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Japp, huvformen är lånad av e3 otto
Jo, jag har funderat lite på vad som är bäst egentligen.
Inga förstärkningar nertill, då får spoilern ta smällen och bryter i framskärmarna.
Lite större smäll så ligger röret till intercoolern illa till, men det kanske vill en del till
Med mina förstärkningar och en smäll framifrån tror jag inte det är någon fara för övriga bilen, då ger sig nog bara mina förstärkningar om det är en lite värre smäll.
Ev. kan ett slag rakt upp lite innanför spoilern vara o-bra..
Men jag tror att det vill mycket till innan det är någon fara.
Jag var helt klart kluven innan jag började med de nedre förstärkningarna, men jag tänkte även ha hasplåt och då vill jag ha något att fästa den i också.

Jo, jag har funderat lite på vad som är bäst egentligen.
Inga förstärkningar nertill, då får spoilern ta smällen och bryter i framskärmarna.
Lite större smäll så ligger röret till intercoolern illa till, men det kanske vill en del till

Med mina förstärkningar och en smäll framifrån tror jag inte det är någon fara för övriga bilen, då ger sig nog bara mina förstärkningar om det är en lite värre smäll.
Ev. kan ett slag rakt upp lite innanför spoilern vara o-bra..
Men jag tror att det vill mycket till innan det är någon fara.
Jag var helt klart kluven innan jag började med de nedre förstärkningarna, men jag tänkte även ha hasplåt och då vill jag ha något att fästa den i också.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Ja du har iaf tänkt på det, för mig känns det som det vore mindre jobb o gjuta en ny skärm o front spoiler än börja rikta en sne innerskärm lr liknande,
Sen e det ju det där med att om bilen e för stum får kroppen ta smällen i stället o det kan bli otrevligt
Men har diu det i bakhuve när du bygger borde det ju inet vara nån fara
//Bjäle
Sen e det ju det där med att om bilen e för stum får kroppen ta smällen i stället o det kan bli otrevligt
Men har diu det i bakhuve när du bygger borde det ju inet vara nån fara

//Bjäle

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 392
- Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
- Ort: Kisa
- Kontakt:
Snyggt Jonas, vad bra plasten blev till slut. Skönt att vara igenom glasfiberträsket, antar jag
.
Till alla småkritiska läsare: om ni följt det här bygget och valet av metoder så behöver ni inte oroa er över en liten förstärkning för plastplogen. Jonas kommer till skillnad från många andra att bli färdig och det är det som räknas
Det blir dessutom något helt i hästväg, det här.

Till alla småkritiska läsare: om ni följt det här bygget och valet av metoder så behöver ni inte oroa er över en liten förstärkning för plastplogen. Jonas kommer till skillnad från många andra att bli färdig och det är det som räknas

Det blir dessutom något helt i hästväg, det här.
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Erik, kom hit med hammaren så ska det nog gå att hitta något att banka på
Mattias, tyvärr är plastandet inte riktigt över ännu, men snart hoppas jag.
Det kan alltid vara bra med lite synpunkter, jag kom senare på hur jag kunde göra så inte framskärmarna skulle ta skada om man körde emot med frontspoilern.
(utan förstärkning)
Men nu får det nog bli så här, hoppas bara att det går att få upp bilen på kärran..

Mattias, tyvärr är plastandet inte riktigt över ännu, men snart hoppas jag.
Det kan alltid vara bra med lite synpunkter, jag kom senare på hur jag kunde göra så inte framskärmarna skulle ta skada om man körde emot med frontspoilern.
(utan förstärkning)
Men nu får det nog bli så här, hoppas bara att det går att få upp bilen på kärran..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836