Heavy metal bmw:n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Vikten spelar nog inte så stor roll om man ska åka kompressor och bw 380/400? på s38a =)
Smurfen skrev:
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
HenrikE
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 96
Blev medlem: lör apr 07, 2007 12:40 am

Inlägg av HenrikE »

Projektet heter ju "Heavy metal" bmw så :D

Underbart byggt och energin verkar aldrig ta slut!
Kämpa på....
mbma
För mycket laddtryck
Inlägg: 317
Blev medlem: tor aug 27, 2009 12:48 pm
Ort: karlshamn

Inlägg av mbma »

ska man köra rakt fram så är det ju inte hela världen på denna nivå, men om han ska busa lite där det svänger så blir det ju snabbt märkbart om vikten springer iväg.

men tror nog inte det blir så himla farligt. är ju ganska mycket som är gjort i plast så har ju sparat in ganska många kilo där. : )
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

oavsett vad det väger så blir det hårigt :twisted: sen har väl vinkelslipen in lämnat många delar orörda? :)
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Ja, man vill ju gärna att det ska hålla ihop..
Och gärna tåla lite markontakt :hihi:

Någon lättviktare blir det väl tyvärr inte, inget i drivlinan är ju direkt lätt, och inte grundbilen heller..
Vissligen väger väl inte det som är kvar av grundbilen många kilon.

Förtsätter att vikta upp:

Bild

Fotgängarskydd är ju populärt nu för tiden, så det måste ju vara bra med något som tar emot fötterna :roll:

Eller gräskanter, sandfållor och dyl.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Nu får nog nedre infästningen till spoilern räknas som färdig:

Bild

Hållfastighetstest, bedömd ok :thumbright:

Bild
Användarvisningsbild
Shame
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:39 am

Inlägg av Shame »

Serious shit your building, I've been following this for a while.. Keep it updated!
Spotted In Narvik
- 1987 Ford Scorpio 2.0i CL
[x] 86 Volvo 240 GLE - Sold
[x] 2 -86 & 1 -85 Saab 900 - All rallyproject
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

du har inte tänkt på risken att du kröker till bilen om du skulle köra in i nått när du bygger så stadigt där?? inte bättre o ha lite mjuka delar som tar smällen istället för att hela bilen blir sne??

/Bjäle
Bild
Toommi
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: tis sep 21, 2010 8:48 am

Inlägg av Toommi »

Kan du möjligen ha lånat formen av E3-otto?
Känner igen den ser ut som den jag tillverkade när jag gjorde hans kolfiberhuv.

Fränt bygge!!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Japp, huvformen är lånad av e3 otto :thumbright:

Jo, jag har funderat lite på vad som är bäst egentligen.

Inga förstärkningar nertill, då får spoilern ta smällen och bryter i framskärmarna.

Lite större smäll så ligger röret till intercoolern illa till, men det kanske vill en del till :?

Med mina förstärkningar och en smäll framifrån tror jag inte det är någon fara för övriga bilen, då ger sig nog bara mina förstärkningar om det är en lite värre smäll.

Ev. kan ett slag rakt upp lite innanför spoilern vara o-bra..
Men jag tror att det vill mycket till innan det är någon fara.

Jag var helt klart kluven innan jag började med de nedre förstärkningarna, men jag tänkte även ha hasplåt och då vill jag ha något att fästa den i också.
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Ja du har iaf tänkt på det, för mig känns det som det vore mindre jobb o gjuta en ny skärm o front spoiler än börja rikta en sne innerskärm lr liknande,
Sen e det ju det där med att om bilen e för stum får kroppen ta smällen i stället o det kan bli otrevligt
Men har diu det i bakhuve när du bygger borde det ju inet vara nån fara :thumbright:

//Bjäle
Bild
Användarvisningsbild
Erikwdt
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Ort: Fornåsa/Motala

Inlägg av Erikwdt »

Du får helt enkelt hålla dig på banan Björk, så slipper du fundera över om hur det ska gå... :thumbright: . F ö blir det ju kanon, förstår inte vad jag ska hjälpa dig med.... :hihi: :thumbright:
NU KÖR VI!!
Mattias Jonsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 392
Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
Ort: Kisa
Kontakt:

Inlägg av Mattias Jonsson »

Snyggt Jonas, vad bra plasten blev till slut. Skönt att vara igenom glasfiberträsket, antar jag :thumbright: .
Till alla småkritiska läsare: om ni följt det här bygget och valet av metoder så behöver ni inte oroa er över en liten förstärkning för plastplogen. Jonas kommer till skillnad från många andra att bli färdig och det är det som räknas :shock:
Det blir dessutom något helt i hästväg, det här.
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Erik, kom hit med hammaren så ska det nog gå att hitta något att banka på :wink:

Mattias, tyvärr är plastandet inte riktigt över ännu, men snart hoppas jag.

Det kan alltid vara bra med lite synpunkter, jag kom senare på hur jag kunde göra så inte framskärmarna skulle ta skada om man körde emot med frontspoilern.
(utan förstärkning)

Men nu får det nog bli så här, hoppas bara att det går att få upp bilen på kärran..
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

Blev ett fint litet mekano framtill.
Lär ju kunna gå duktigt fort den där. Stadigt är inte fel!! :thumbright:
Magnus Helin 0707816992
Skriv svar