Turbo tips till 3liters rak 6a.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Robertsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Robertsson »

Inte på min skärm :D

Men skit samma skall köra på holset....
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Robertsson skrev:Inte på min skärm :D

Men skit samma skall köra på holset....
Är i säljes delen på forumet ;)
Robertsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Robertsson »

Vi säger att jag kör på en HX55 22Hus 66-68 in, men lägger mig en bit över 500hk som ett steg på vägen mot 650.

Tror Sävar experterna att det blir tråk kört å segt med det agget?
Eller skall man satsa på 19 hus å ha bra respons å roligare bil men behöva stressa det vid 600hk med hög avgastemp som följd?


Mvh Andreas
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag tror inte du har några som helst problem med ett 19 hus, dom här motorerna (2jzgte) har så snälla kamaxlar att dom inte påverkas så mycket av lite trängsel på avgassidan. Det är ju 4-ventilstopp, det behöver inte öppna mycket/länge för att flöda tillräckligt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Robertsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Robertsson »

okej tack för det svaret Mattias, det va lite det jag ville höra:lol: har fått för mig att den blir roligare med 19huset.


Mvh Andreas
Skriv svar