vad är det för kammar?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
jorgen
För mycket laddtryck
Inlägg: 475
Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
Ort: Storfors,värmland

vad är det för kammar?

Inlägg av jorgen »

har kammar till m50 som ska vara 218gr vid 1mm öppning, vad blir det vid 0?
///Jörgen
070-400 00 80
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

omöjligt att säga.
Användarvisningsbild
jorgen
För mycket laddtryck
Inlägg: 475
Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
Ort: Storfors,värmland

Inlägg av jorgen »

På grund av?
///Jörgen
070-400 00 80
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

jorgen skrev:På grund av?
att alla kammar har olika snabba ramper.

/Andre'
power
Användarvisningsbild
jorgen
För mycket laddtryck
Inlägg: 475
Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
Ort: Storfors,värmland

Inlägg av jorgen »

men det borde ju kunna finnas något sätt att räkna ut det ändå
///Jörgen
070-400 00 80
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

jorgen skrev:men det borde ju kunna finnas något sätt att räkna ut det ändå
nej, man kan bara gissa. eller mäta profilen i en kamaxelprofilmätare.



/Andre'
power
Jarmo Y
Forumsberoende
Inlägg: 594
Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
Ort: Lapua Finland
Kontakt:

Inlägg av Jarmo Y »

Vid 0 kanske 260 grader, men varför måste veta det? Är det hydraulisk? Vid 0.4mm eller 0.5mm och 1.27mm är viktigare.
Skriv svar