Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
-
jorgen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 475
- Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
- Ort: Storfors,värmland
Inlägg
av jorgen »
har kammar till m50 som ska vara 218gr vid 1mm öppning, vad blir det vid 0?
///Jörgen
070-400 00 80
-
robban
- Forumsberoende
- Inlägg: 2160
- Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
- Ort: Umeå
-
Kontakt:
Inlägg
av robban »
omöjligt att säga.
-
jorgen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 475
- Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
- Ort: Storfors,värmland
Inlägg
av jorgen »
På grund av?
///Jörgen
070-400 00 80
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
-
Kontakt:
Inlägg
av norrback »
jorgen skrev:På grund av?
att alla kammar har olika snabba ramper.
/Andre'
power
-
jorgen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 475
- Blev medlem: sön feb 11, 2007 6:16 pm
- Ort: Storfors,värmland
Inlägg
av jorgen »
men det borde ju kunna finnas något sätt att räkna ut det ändå
///Jörgen
070-400 00 80
-
norrback
- Forumsberoende
- Inlägg: 1988
- Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
- Ort: Jeppo / Finland
-
Kontakt:
Inlägg
av norrback »
jorgen skrev:men det borde ju kunna finnas något sätt att räkna ut det ändå
nej, man kan bara gissa. eller mäta profilen i en kamaxelprofilmätare.
/Andre'
power
-
Jarmo Y
- Forumsberoende
- Inlägg: 594
- Blev medlem: mån feb 20, 2006 11:46 pm
- Ort: Lapua Finland
-
Kontakt:
Inlägg
av Jarmo Y »
Vid 0 kanske 260 grader, men varför måste veta det? Är det hydraulisk? Vid 0.4mm eller 0.5mm och 1.27mm är viktigare.