SAAB 9000 CSE turbokonvertering?!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
peric
För lite laddtryck
Kontakt:

SAAB 9000 CSE turbokonvertering?!

Inlägg av peric »

Jag har för närvarande en 9000 CSE 2,3i-16v som jag funderar på att göra lättryckare av. Jag har ett komplett lågtrycksturbo kit (grenrör, turbo, slangar och rör) från en 93:a 2,0t och funderar på om det "bara är att bulta på"? Jag hade då tänkt att bara latta 0,3-4 bar, ingen ic (om man inte måste), bara för att ge den lite mer knuff... Vad tros?
/mvh,
Per-Erik
Alex0512
För mycket laddtryck

Re: SAAB 9000 CSE turbokonvertering?!

Inlägg av Alex0512 »

peric skrev:Jag har för närvarande en 9000 CSE 2,3i-16v som jag funderar på att göra lättryckare av. Jag har ett komplett lågtrycksturbo kit (grenrör, turbo, slangar och rör) från en 93:a 2,0t och funderar på om det "bara är att bulta på"? Jag hade då tänkt att bara latta 0,3-4 bar, ingen ic (om man inte måste), bara för att ge den lite mer knuff... Vad tros?
Vad jag vet är det iaf helt olika elsystem på turbo modellen och sug modellen, och har frågat folk som kan saab 9000 om det finns nått enkelt sätt att få ut mer ur en sug motor, tex turbokonvertera. Då får man nästan höra att man var dum som inte köpte en turbo på en gång för det är inte värt arbetet.. ;) Men det är bara som jag uppfattat det dock! Kan även ha haft att göra med att besiktning var inblandat då.. Aja, vill du veta mer och inte får något bra svar här skulle jag rekommendera saab9000.se riktigt trevlig sida! :thumbright:

//Alex
Alexander
BMW e34 m60b40 turbo
peric
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av peric »

ok, jo 9000.se är jag inne på ibland.

Det enda jag kan tänka är att om du vill göra en fulltryckare så är det mer jobb än det är värt, men det fanns en snik-turbo variant av 9000, där det varken satt ic eller magnetventil, och turbon endast laddar grundladdtryck, vad man nu ställt det till, 0,3-0,4 bar typ. Det är ett sådant paket jag har, och då är elsystemet inte inblandat alls...tror jag... :)
/mvh,
Per-Erik
Skriv svar