Dock hamnade jag lite efter i tidsschemat så ja vart lagom stressad, Vägen ut till kunden är en gammal riksväg så den är bred och fin och jag tog för givet att det var 90km/h som gällde där, men tydligen så växlar det mellan 70-90km/h raksträckan i säg är typ så man kan landa en jumbo-jumbo utan bromsar typ så jag råka väll mosa till lite extra på gasen vilket fick upp firma-spjutet i den hiskeliga 118km/h, är helt skälv på vägen inte en bil så långt ögat når.
Helt plötsligt så ser jag en svartklädd individ som står och kramar ett träd ute på en åker som håller i nått skumt som ser ut som en hårtork med en lite röd ir-lampa som blinkar till en snabbis, jag utbrister NEEEEEEEEEEEJ DET ÄR INTE SAAAAAAANT!!!
400meter efter denna hårtorks incident står en lagom tjock och go gubbe som är lagens man, står med en extremt sexig donut poosér ställning och håller upp handen och visar stopp täcken och vinkar in en lagom frustrerad stackars åkare som inte vill nått annat en att leverera min plog..
När jag väl stannat så kommer det en annan glad polis fram och hånflinar lite smått och frågar enbart efter körkort, mitt lung blir genast mer bekvämt. Polisen i fråga återkommer efter en kort stund med mitt körkort och säger följande: "Jaha de gick lite fort där" jag svarar, jo tack du vet hur de kan bli *host* *host*. Polisen frågar då om jag erkänner att jag överstigit hastighetsbegränsningen och jag svarar, njaa eller vad händer om jag inte skriver på?
polisen svarar då att jag inte får ta mig från platsen och att bilen måste stå kvar. SKIT tänker jag, för jag måste ju få plogen levererad och firma bilen kan ju inte stå på en raka mitt ute i skogen de blir inge vidare..
så ja säger åt han att jag kommer att skriva på, han flinar lite och ser på mitt körkort igen och säger, jaha du har mckort också och skiner upp, jag svarar: Jo de är klart. polisen: Men om du hade kört hoj hade du inte stannat va? för de hade inte jag gjort säger polisen och flinar

Tveksam på mitt svar så skrattar jag smått och ler bara för jag vill ju inte förvärra situationen. Fram kommer massa papper och de frågas en massa ang mitt körkort då jag haft hojkort från 2004 och sen bil kortet från 2008.
Allt är på skrivet och klart och bötern hamnade för 4000 svenska riksdaler som man kunde lagt på nått betydligt roligare..
jag åter går då till frågan som ställs till polisen, hur länge blir jag av med körkortet då?
polisen svarar: JAdu de va en bra fråga jag har ingen aning, men kanske 1-3 månader. Jag ställer mig lite kornfundersamt till frågan och tycker att det är märkligt att dom inte vet hur länge man blir av med de, jag har aldrig råkat ut för nån böter eller nått innan. Men han har inget rakt svar.
Jag hoppas på att kunna överklaga så ja får ner strafftiden till så kort tid som möjligt, men frågan är ju om man ska betala in böterna på en gång eller om de går och överklaga de med.
Summa av summarum:
* Tanken är att denna text ska va ett lite kvälls skratt även om det för min del är SKIT tråkigt och inte ha nått körkort

* Frågorna är ju Hur länge kan man tänkas bli av med kortet om man kört 118km/h på 70väg?
* Kan man överklaga, har hört att dom blivit hårdare på det, men jag är mekaniker och behöver korten i mitt jobb?
* Ska man betala bötern på en gång eller ska man se om den går och sänka då man överklagar?
Over and Out / Micke