finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall
sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
jag portar en del toppar men jag har fullbokat på ett tag som det ser ut.
sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
//tack på förhand
//tack på förhand
Kolla in Mike å Craigs meritlista, den är mycket imponerande.
Mike var med och utvecklade MG Metro Grupp B, bla.
Har ett par kompisar som åker med toppar (Volvo 8/16/24V och Saab 16V) som han har portat och kan ju bara säga att de funkar mycket fint och deras arbeten ser sjukt bra ut.
jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.
är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
knotan skrev:jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.
är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Hela och då menar jag HELA min motor byggdes efter musens Ideer!
Jag är inte ensam om att vara missnöjd.... men visst förstår jag om du är nöjd. men det behöver ju inte betyda att alla behöver vara det för det, jag förklarar bara min och alla i min närhet som tagit hjälp av honom syn på hans jobb.
knotan skrev:jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
Hela och då menar jag HELA min motor byggdes efter musens Ideer!
Jag är inte ensam om att vara missnöjd.... men visst förstår jag om du är nöjd. men det behöver ju inte betyda att alla behöver vara det för det, jag förklarar bara min och alla i min närhet som tagit hjälp av honom syn på hans jobb.
kan du utväkla lite mer ang vad som gick snett? 3år av krångel?