Vem Portar toppar?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
sjobas
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 85
Blev medlem: lör maj 07, 2005 3:23 pm
Ort: Älvsbyn

porta toppen..

Inlägg av sjobas »

finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall :roll:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: porta toppen..

Inlägg av Jens Gustavsson »

sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall :roll:
jag portar en del toppar men jag har fullbokat på ett tag som det ser ut.
Användarvisningsbild
Cremling
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: tis okt 25, 2005 8:56 pm

Re: porta toppen..

Inlägg av Cremling »

sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall :roll:
http://www.racing-green.com/swe/index.html är väl värt ett besök, 6000 kr för en 8v topp.
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 188
Blev medlem: sön jan 16, 2005 1:32 am
Ort: UMEÅ

Re: porta toppen..

Inlägg av Jonas_S »

Cremling skrev:
sjobas skrev:finns det något bra ställe där man kan lämna in toppen för portning? vet än så länge bara av unitech i luleå som tar ca: 8000 för jobbet (steg4 som ska räcka till 500hk iaf) har inget att jämföra med, men hur låter det?
nu är det vanlig 531 ja pratar om.. då är det uppsvarvning av förbränningsrum, porta kanaler och större ventiler mira..
kom gärna med fler förslag då ja ska bygga motor under vintern.. gärna i norr och västerbotten..
//tack på förhand
förresten portar du jens?? du kan ju pm:a priser isåfall :roll:
http://www.racing-green.com/swe/index.html är väl värt ett besök, 6000 kr för en 8v topp.
lät billigt :lol:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

http://www.topptrim.se/ (musen) har bra ryckte med, är väl han som halft tagit över efter grottis
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Ascona 400
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: mån jul 18, 2005 10:49 am
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av Ascona 400 »

http://www.racing-green.com/swe/index.html kan sina grejer..

Kolla in Mike å Craigs meritlista, den är mycket imponerande.
Mike var med och utvecklade MG Metro Grupp B, bla.
Har ett par kompisar som åker med toppar (Volvo 8/16/24V och Saab 16V) som han har portat och kan ju bara säga att de funkar mycket fint och deras arbeten ser sjukt bra ut.
Användarvisningsbild
Amazon67
För mycket laddtryck
Inlägg: 199
Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Amazon67 »

robban skrev:http://www.topptrim.se/ (musen) har bra ryckte med, är väl han som halft tagit över efter grottis
Inte riktigt va!

Jag skulle inte råda någon att lämna nått dit! Jag har haft 3 år av bekymmer tack vare Ulfs toppjobb.

MVH PELLE//
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.

är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

www.topplocksverkstan.se

Erland Cox Erkänt duktig på topp jobb och allt som har med motorer att göra.

Jag har för mig att han vann någon tävling för något år sedan, och då portades en volvo 8v topp.

Sen finns de ju NLR Christer som också har bra rykte om sig. Har dock ingen adress eller liknande till han.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

http://www.pacmanracing.com/

Herr pacman finns nog på detta forum till å med.
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har faktiskt ett par toppar på gång som är portade i lite olika trimningsgrader, mer info i slutet av veckan.
Användarvisningsbild
Amazon67
För mycket laddtryck
Inlägg: 199
Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Amazon67 »

knotan skrev:jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.

är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Hela och då menar jag HELA min motor byggdes efter musens Ideer!
Jag är inte ensam om att vara missnöjd.... men visst förstår jag om du är nöjd. men det behöver ju inte betyda att alla behöver vara det för det, jag förklarar bara min och alla i min närhet som tagit hjälp av honom syn på hans jobb.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Amazon67 skrev:
knotan skrev:jag har aldrig haft nå problem med musens/uffes jobb...
men det gäller väll som alltid att bygga resten av motor anpassat för varandra, å inte försöka hitta på några egna galna ideer.

är väll garanterat därför jens å grabbarna bygger vassa motorer, de följer samma koncept från start till slut, å inte blandar ihop "fel" kompnenter med varandra...
Hela och då menar jag HELA min motor byggdes efter musens Ideer!
Jag är inte ensam om att vara missnöjd.... men visst förstår jag om du är nöjd. men det behöver ju inte betyda att alla behöver vara det för det, jag förklarar bara min och alla i min närhet som tagit hjälp av honom syn på hans jobb.

kan du utväkla lite mer ang vad som gick snett? 3år av krångel?
Användarvisningsbild
Amazon67
För mycket laddtryck
Inlägg: 199
Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Amazon67 »

Jag kommer lägga upp all info här så, så vi kan fortsätta diskutionen här i stället för i två trådar!

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 0&start=15

PELLE//
Skriv svar