Jag har vägt lite fram och tillbaka om jag ska skriva nått då jag är en sådan som aldrig blir klar med nått, men men..
Min motor ser ut såhär:
Chevrolet 305 -84:a.
Hemmaportade toppar som är flödade och ventilsätesjobb av Erland.
Starkare ventilfjädrar.
Nya lager och ringar. Arp bultar till överfallen.
Bytar kolvar till några med hyffsat plan kolvtopp från en annan gammal 305:a då jag fick 6,58:1 i komp med orginal kolvarna. Nya kompet blir 7,78:1.
Kam har jag 4 att välja på, men tror att det blir SUM-1105. Rullvippor.
Holset Hx55 med 25:ans avgashus, Kina 50mm wastegate. Soppan blir Holley 650, Malpassi regulator och elbränslepump från insprutarbil. MSD 6 BTM står för gnistan ihop med en HEI-fördelare.
Ingenting är ihopsatt för tillfället. Har de flesta delarna. Turbon hamnar mest troligtvis bakom bakaxeln.
Mitt råd är att inte fundera så mycket utan bara bygga dit skiten på en standard motor, använda bredbandslambda och sen köra. Är man försiktig så kommer det nog hålla mycket längre än man tror! Jag har funderat alldeles för mycket fram och tillbaka på vad som håller och inte och därför har jag aldrig kommit av pallbockarna heller..
/David