
Efter ett turboras så skulle jag byta till en 15t, och fick då för mig att bygga ett grenrör och samtidigt flytta turbon en skvätt för att göra mer rum för downpipen.

IC:n byggd på cellpaket från nån lastbil. Tryckrören bockade en arbetskompis åt mig.

Kamdrev byggt på ett ursvarvat originaldrev med nytt centrum.

Efter en intern kamp på jobbet om vem som hade största slutdämpen, byggde jag den här. Alltid retar det nån...

Utöver detta så är toppen småsnoffsad på avgassidan, avgaskam på insugssidan, walbro-pump, hemstampad dump, 3" hela vägen.
Vinterns planer är rätt så blygsamma än så länge. Ska grotta ur en annan topp och lägga lite tid på att matcha allting. Ev nytt grenrör &turbo. Svarva ihop ett till kamdrev. Hjulupphängningarna ska ner och få nya bussningar.
Btw, namnet Dieseldoris fick bilen av mina arbetskompisar eftersom det alltid är nånting som knackar i motorn...

/Matti