Sug motor är grejer de.
Kul att du är på gång igen

Tror du kan regga en typ etta med skivor fram till 60hklarsat skrev:Fränt & snyggt![]()
En OT fråga, hur mycket effekt får man regga en vanlig gammal folka bubbla med?
Jag har nämligen en gammal MC, Suzuki 750 som skulle kunna få avvara motorn framöver till en sådan, det är 86hk.
Har dock aldrig sett nån bubbla som är reggad med annan motor, det är ju smidigt då motorn är oljekyld och kan monteras bak, ev. kan man byta bakaxel oxå men annars borde det väll gå att köra chassiet skapligt orginal...
Buren du har, är det något man kan köpa färdigt eller har du byggt den själv?
Vad har du för frambromsar? MVH
det vette fan med 77 Niklas reggade ju sin till 58 med dom grejjerna..JBlom skrev:Är väl 77hk med skivor fram och kränghämmare bak med stora trummorna!?
Kul att du bygger nytt Håkan. Skoj med vassa sugmaskiner. Dags för Roman och Herman att sätta fart snart å.
Håkan skrev:Efter viss påtryckning så har jag släppt sargen...
Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas.
Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning![]()
Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.
Målet är 300hk och tio sekunders resor..
/Håkan
såg ut som autocraft på bildernanorrback skrev:intressant, blir det jp toppar?
/Andre'
Håkan skrev:Efter viss påtryckning så har jag släppt sargen...
Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas.
Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning![]()
Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.
Målet är 300hk och tio sekunders resor..
/Håkan